Afspraak maken bij de gemeente

De gemeente werkt op afspraak.

Let op!

Er mogen maximaal 30 mensen in de publiek toegankelijke ruimtes van de gemeente, zoals het atrium van het Stadhuis Spui. Kom daarom alleen naar de afspraak, tenzij het niet anders kan.  Meer informatie op de pagina Maximaal 30 mensen in publieke ruimtes gemeente.

Maak zelf uw afspraak

Commerciële partijen bieden tegen betaling aan om een afspraak te maken bij de gemeente. Dit raadt de gemeente sterk af vanwege de kosten en het moeten doorgeven van uw persoonlijke gegevens. Zelf een afspraak maken bij de gemeente is gratis, gemakkelijk en uw gegevens zijn veilig. Kijk voor meer informatie op de pagina Neem geen risico: maak zelf uw afspraak bij de gemeente.

Om meer dan 500.000 Hagenaars goed van dienst te kunnen zijn werkt de gemeente op afspraak. Zo kan de gemeente tijd voor u reserveren en bent u er zeker van dat u goed en snel geholpen wordt.

Afspraak is afspraak

Om dit voor iedereen goed te laten werken is het belangrijk om een aantal basisregels met elkaar af te spreken. De gemeente vraagt u dringend om:

  • op tijd op de afspraak te komen
  • alle benodigde documenten mee te nemen die vermeld staan bij het product
  • dat u zich zo snel mogelijk afmeldt als u onverwacht niet kunt komen
  • om u te houden aan alle maatregelen rond het coronavirus.

Afspraak maken

U maakt een afspraak via de website door het product te kiezen dat u nodig heeft en vervolgens op de afspraakknop te klikken.

Ophalen zonder afspraak

Voor het ophalen van uw nieuwe paspoort, ID-kaart of rijbewijs hoeft u geen afspraak te maken. U kunt deze met uw afhaalbewijs en legitimatie ophalen op het stadskantoor waar u het heeft aangevraagd.

Afspraak verzetten of afzeggen

Wilt u uw afspraak verzetten of afzeggen? Dit kan via de links in de bevestigingsmail die u kreeg toen u de afspraak maakte.

Betalen

Bij Stadhuis Spui kunt u pinnen en contant betalen. Op stadskantoor Leyweg kunt u alleen pinnen. Het is helaas niet mogelijk om met een creditcard te betalen.

    Zie ook: Openingstijden en locaties stadsdeelkantoren

    Rijbewijs

    Paspoort of identiteitskaart

    Verhuizen

    Geboorte en erkenning

    Huwelijk en geregistreerd partnerschap

    Overlijden

    Parkeren

    Afval

      Akten en afschriften

      Persoonsgegevens (BRP)

      Immigratie

      Gepubliceerd: 30 juni 2020Laatste wijziging: 12 november 2020