Afspraak maken bij de gemeente
De gemeente werkt op afspraak.
Er mogen maximaal 30 mensen in de publiek toegankelijke ruimtes van de gemeente, zoals het atrium van het Stadhuis Spui. Kom daarom alleen naar de afspraak, tenzij het niet anders kan.
Maak zelf uw afspraak
Commerciële partijen bieden tegen betaling aan om een afspraak te maken bij de gemeente. Dit raadt de gemeente sterk af vanwege de kosten en het moeten doorgeven van uw persoonlijke gegevens. Zelf een afspraak maken bij de gemeente is gratis, gemakkelijk en uw gegevens zijn veilig. Kijk voor meer informatie op de pagina Neem geen risico: maak zelf uw afspraak bij de gemeente.
Om meer dan 500.000 Hagenaars goed van dienst te kunnen zijn werkt de gemeente op afspraak. Zo kan de gemeente tijd voor u reserveren en bent u er zeker van dat u goed en snel geholpen wordt.
Afspraak is afspraak
Om dit voor iedereen goed te laten werken is het belangrijk om een aantal basisregels met elkaar af te spreken. De gemeente vraagt u dringend om:
- op tijd op de afspraak te komen
- alle benodigde documenten mee te nemen die vermeld staan bij het product
- dat u zich zo snel mogelijk afmeldt als u onverwacht niet kunt komen
- om u te houden aan alle maatregelen rond het coronavirus.
Afspraak maken
U maakt een afspraak via de website door het product te kiezen dat u nodig heeft en vervolgens op de afspraakknop te klikken.
Lees hoe u hulp en informatie kunt krijgen bij de digitale dienstverlening op de pagina Informatie- en hulppunten op 6 stadsdeelkantoren sluiten.
Ophalen zonder afspraak
Voor het ophalen van uw nieuwe paspoort, ID-kaart of rijbewijs hoeft u geen afspraak te maken. U kunt deze met uw afhaalbewijs en legitimatie ophalen op het stadskantoor waar u het heeft aangevraagd.
Afspraak afzeggen of verzetten
Wilt u uw afspraak afzeggen? Dit kan via de link in de bevestigingsmail die u kreeg toen u de afspraak maakte. Als u de afspraak wilt verzetten, kunt u contact opnemen met de gemeente.
Betalen
Bij Stadhuis Spui kunt u pinnen en contant betalen. Op stadskantoor Leyweg kunt u alleen pinnen. Het is helaas niet mogelijk om met een creditcard te betalen.
Rijbewijs
- Rijbewijs aanvragen voor de eerste keer
- Rijbewijs verlengen
- Paspoort, rijbewijs of identiteitskaart gestolen of kwijt
- Rijbewijs aanvragen na verlies of diefstal
- Rijbewijs categorieën uitbreiden
- Rijbewijs vernieuwen bij beschadiging of onleesbaarheid
- Rijbewijs vernieuwen zonder vaste woon- of verblijfplaats
- Rijbewijs uit EU/EER of Zwitserland omwisselen
- Rijbewijs buiten EU/EER of Zwitserland omwisselen
- Rijbewijs uit Caribisch Nederland omwisselen
Paspoort of identiteitskaart
- Paspoort of zakenpaspoort aanvragen
- Nederlandse identiteitskaart aanvragen
- Paspoort, rijbewijs of identiteitskaart gestolen of kwijt
- Paspoort of Nederlandse identiteitskaart na verlies of diefstal aanvragen
- Tweede paspoort aanvragen
- Vluchtelingenpaspoort aanvragen
- Vreemdelingenpaspoort aanvragen
- Paspoort en identiteitskaart aanvragen voor Nederlanders in het buitenland
- Paspoort en identiteitskaart aanvragen voor Nederlanders zonder vaste woon- of verblijfplaats
Verhuizen
Geboorte en erkenning
- Aangifte van geboorte doen
- Erkenning kind na de geboorte
- Erkenning kind vóór de geboorte
- Achternaam kind kiezen
- Adoptie-uitspraak inschrijven (binnenland)
- Geadopteerde kinderen afkomstig uit het buitenland inschrijven
Huwelijk en geregistreerd partnerschap
- Huwelijk of geregistreerd partnerschap melden
- Verklaring van huwelijksbevoegdheid aanvragen
- Geregistreerd partnerschap in huwelijk omzetten
Overlijden
Parkeren
- Kenteken op uw parkeervergunning wijzigen
- Parkeervergunning adres wijzigen
- Parkeervergunning betalen
- Parkeervergunning opzeggen
- Parkeerbord en belijning gereserveerde parkeerplaats vervangen
- Parkeervergunning voor bedrijven aanvragen
- Parkeervergunning voor bewoners aanvragen
- Parkeervergunning voor bezoekers aanvragen
Afval
Akten en afschriften
Persoonsgegevens (BRP)
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen
- Persoonsgegevens BRP aanpassen
- Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen
- Buitenlandse documenten registreren in de BRP
- Legalisatie van handtekening (garantverklaring) aanvragen
- Verandering naamgebruik aanvragen
- Uittreksel attestatie de vita aanvragen
- DigiD aanvragen voor Nederlanders en EER-burgers in het buitenland
- Briefadres aanvragen
Immigratie
- Nederlandse nationaliteit aanvragen (naturalisatie)
- 1e inschrijving BRP voor Nederlanders uit het buitenland (u heeft nog geen BSN)
- 1e inschrijving BRP voor EU/EER burgers en Zwitsers uit het buitenland (u heeft nog geen BSN)
- Opnieuw inschrijven in de BRP (u heeft al een BSN)
- Vestiging van asielzoekers
- 1e inschrijving BRP vanuit het buitenland met verblijfsvergunning (u heeft nog geen BSN)
- Nederlandse nationaliteit via verkorte procedure aanvragen (optie)
- Burgerservicenummer en Registratie voor niet-ingezetenen (RNI)
- Remigratie, afstand doen van Nederlandse nationaliteit
Gepubliceerd: 30 juni 2020Laatste wijziging: 23 februari 2021