Opnieuw inschrijven in de BRP (u heeft al een BSN)

Verhuist u vanuit het buitenland terug naar Den Haag? Of bent u uitgeschreven en wilt u opnieuw ingeschreven worden? Als u langer dan 4 maanden in Den Haag komt wonen moet u zich opnieuw laten inschrijven in de BRP. Dit bent u wettelijk verplicht.

Is deze situatie niet op u van toepassing, kijk dan op Begin link: Verhuizen vanuit het buitenland, einde link. .

Wilt u met terugwerkende kracht ingeschreven worden?

U heeft dan:

  • een afspraak gemaakt voor een 1e vestiging of hervestiging
  • de afspraak gemaakt nadat u in Nederland bent komen wonen
  • een kopie bij u van de afspraakbevestiging (u krijgt deze per e-mail. Print deze of laat deze zien op uw telefoon, tablet of laptop. Let op! Hierop moet duidelijk te zien zijn wanneer u de afspraak heeft ingepland)

Iedereen die al een burgerservicenummer (BSN) heeft, vanuit het buitenland naar Nederland komt en langer dan 4 maanden in Den Haag gaat wonen. Dit geldt ook voor Nederlanders uit Caribisch Nederland (de landen Aruba, Curaçao en Sint-Maarten en de gemeenten Bonaire, Saba en Sint-Eustatius).

  • Een Begin link: geldig identiteitsbewijs, einde link. . Dit mag geen rijbewijs zijn.
    De medewerkers van de balie kijken of u zich eventueel ook kunt inschrijven met een verlopen Nederlands paspoort.
  • Een Begin link: bewijs van bewoning, einde link. .
  • Een bewijs van uitschrijving als u uit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Saba of Sint-Eustatius komt. Dit bewijs krijgt u mee als u uw vertrek doorgeeft aan de Dienst Burgerlijke Stand en Bevolkingsadministratie.
  • Iedereen moet persoonlijk naar de afspraak komen. Dit geldt voor alle gezinsleden, dus ook voor baby’s, jonge kinderen en ouderen.
Heeft u geen EU-nationaliteit? Neem dan ook 1 van de volgende stukken mee:
  • een geldig Nederlands verblijfsdocument
  • een verblijfsaantekening van de IND in het paspoort
  • een stickermachtiging voorlopig verblijf (MVV) van na 1 juni 2013
  • de beslissingsbrief van de IND (toelating en verblijf, TEV)

Zijn uw geboorteakte(n), huwelijksakte, echtscheidingspapieren, adoptieakte(n) of andere belangrijke documenten (nog) niet in de BRP verwerkt? Neem deze mee naar uw afspraak.

Wilt een afspraak voor u en uw gezin? Maak een afspraak via telefoonnummer 14070. Vanuit het buitenland maakt u een afspraak via telefoonnummer +31 70 353 30 00.

U gaat met de documenten naar de balie van Publiekszaken van het Begin link: Stadsdeelkantoor Segbroek, einde link. .

Zorg dat u op tijd bent voor uw afspraak. Komt u te laat? Dan is er misschien te weinig tijd om u te helpen.

De inschrijving is gratis.

Meestal kan de gemeente uw inschrijving binnen 4 weken verwerken. U krijgt een bevestiging van uw inschrijving met een overzicht van uw geregistreerde gegevens.

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070