Afspraak maken bij de gemeente
Op deze pagina leest u hoe het werkt als u een afspraak wilt maken met de gemeente. Bijvoorbeeld om aangifte van een geboorte te doen.
- Begin link: Klik hieronder op uw product, einde link. .
- Lees de pagina over uw product.
- Klik dan op de knop ‘Afspraak maken’.
De gemeente vraagt u dringend om op het volgende te letten:
- Kom op tijd op de afspraak.
- Neem alle documenten mee die u nodig heeft. Deze staan bij het product.
- Kunt u onverwacht niet komen? Meldt u zich dan zo snel mogelijk af.
Voor de meeste producten kunt u zelf online uw afspraak maken. Ga hiervoor naar het Begin link: product dat u nodig heeft, einde link. . Op die pagina (bijvoorbeeld: Aangifte van geboorte doen) klikt u op de afspraakknop. U komt dan op de pagina Online uw afspraak maken met de gemeente automatisch bij het goede product.
Kunt u voor uw product niet zelf online een afspraak maken? Bel dan naar telefoonnummer 14070.
Lukt het niet om op tijd een afspraak te maken via de website? Bel dan naar telefoonnummer 14070. Misschien kan de gemeente uw afspraak vervroegen. Dit kan in de volgende gevallen:
- Producten moeten binnen een wettelijke termijn geregistreerd worden (bijvoorbeeld een geboorteaangifte).
- Uw aanvraag heeft financiële, juridische of maatschappelijke gevolgen. Bijvoorbeeld gevolgen voor uw inkomen, een boete of gevolgen voor de identificatieplicht voor het ontvangen van zorg.
- U moet dringend een afspraak maken. U kunt uw aanvraag niet zelfstandig doen en uw omgeving kan u hiermee ook niet helpen.
Voor het ophalen van uw nieuwe paspoort, ID-kaart of rijbewijs hoeft u geen afspraak te maken. U kunt deze met uw afhaalbewijs en legitimatie ophalen op het stadskantoor waar u uw document heeft aangevraagd. Om uw document op te halen haalt u een bon uit de automaat op het stadskantoor. Op de bon staat een nummer van de balie waar u uw document ophaalt.
Wilt u uw afspraak afzeggen? Dit kan via de link in de bevestigingsmail die u kreeg toen u de afspraak maakte. Wilt u de afspraak verzetten? Dan kunt u Begin link: contact opnemen met de gemeente, einde link. .
Bij Stadhuis Spui kunt u pinnen en contant betalen. Op stadskantoor Leyweg kunt u alleen pinnen. Het is helaas niet mogelijk om met een creditcard te betalen. U kunt contant alleen met bankbiljetten tot en met € 100 betalen. (Biljetten van € 200 en € 500 kan het Klant Contact Centrum niet aannemen om veiligheidsredenen).
Zie ook: Openingstijden en locaties stadsdeelkantoren
- Begin link: Rijbewijs aanvragen voor de eerste keer, einde link.
- Begin link: Rijbewijs verlengen, einde link.
- Begin link: Rijbewijs kwijt of gestolen, einde link.
- Begin link: Rijbewijs categorieën uitbreiden, einde link.
- Begin link: Rijbewijs vernieuwen bij beschadiging of onleesbaarheid, einde link.
- Begin link: Rijbewijs vernieuwen zonder vaste woon- of verblijfplaats, einde link.
- Begin link: Rijbewijs uit EU/EER of Zwitserland omwisselen, einde link.
- Begin link: Rijbewijs buiten EU/EER of Zwitserland omwisselen, einde link.
- Begin link: Rijbewijs uit Caribisch Nederland omwisselen, einde link.
- Begin link: Paspoort voor volwassene aanvragen, einde link.
- Begin link: Paspoort voor kind aanvragen, einde link.
- Begin link: Identiteitskaart voor volwassene aanvragen, einde link.
- Begin link: Identiteitskaart voor kind aanvragen, einde link.
- Begin link: Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen, einde link.
- Begin link: Aangifte van geboorte doen, einde link.
- Begin link: Erkenning kind na de geboorte, einde link.
- Begin link: Erkenning kind vóór de geboorte, einde link.
- Begin link: Achternaam kind kiezen, einde link.
- Begin link: Adoptie-uitspraak inschrijven (binnenland), einde link.
- Begin link: Geadopteerde kinderen afkomstig uit het buitenland inschrijven, einde link.
- Begin link: Levenloos geboren kindje registreren in de BRP, einde link.
- Begin link: Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen, einde link.
- Begin link: Buitenlandse documenten registreren in de BRP, einde link.
- Begin link: Legalisatie van handtekening (garantverklaring) aanvragen, einde link.
- Begin link: Uittreksel attestatie de vita aanvragen, einde link.
- Begin link: DigiD aanvragen als u in het buitenland woont, einde link.
- Begin link: Briefadres aanvragen, einde link.
- Begin link: Adres of persoonsgegevens Registratie Niet-ingezetenen (RNI) wijzigen, einde link.
- Begin link: Nederlandse nationaliteit aanvragen (naturalisatie), einde link.
- Begin link: 1e inschrijving BRP voor Nederlanders uit het buitenland (u heeft nog geen BSN), einde link.
- Begin link: 1e inschrijving BRP voor EU/EER burgers en Zwitsers uit het buitenland (u heeft nog geen BSN), einde link.
- Begin link: Opnieuw inschrijven in de BRP (u heeft al een BSN), einde link.
- Begin link: 1e inschrijving BRP vanuit het buitenland met verblijfsvergunning (u heeft nog geen BSN), einde link.
- Begin link: Nederlandse nationaliteit via verkorte procedure aanvragen (optie), einde link.
- Begin link: Burgerservicenummer en Registratie voor niet-ingezetenen (RNI), einde link.
- Begin link: Remigratie, afstand doen van Nederlandse nationaliteit, einde link.