Afspraak maken bij de gemeente

Op deze pagina leest u hoe het werkt als u een afspraak wilt maken met de gemeente. Bijvoorbeeld om aangifte van een geboorte te doen.

Om meer dan 500.000 Hagenaars goed van dienst te kunnen zijn werkt de gemeente op afspraak. Zo kan de gemeente tijd voor u reserveren en bent u er zeker van dat u goed en snel geholpen wordt.

De gemeente vraagt u dringend om op het volgende te letten:

  • Kom op tijd op de afspraak.
  • Neem alle documenten mee die u nodig heeft. Deze staan bij het product.
  • Kunt u onverwacht niet komen? Meldt u zich dan zo snel mogelijk af.

Voor de meeste producten kunt u zelf online uw afspraak maken. Ga hiervoor naar het Begin link: product dat u nodig heeft, einde link. . Op die pagina (bijvoorbeeld: Aangifte van geboorte doen) klikt u op de afspraakknop. U komt dan op de pagina Online uw afspraak maken met de gemeente automatisch bij het goede product.
Kunt u voor uw product niet zelf online een afspraak maken? Bel dan naar telefoonnummer 14070.

Lukt het niet om op tijd een afspraak te maken via de website? Bel dan naar telefoonnummer 14070. Misschien kan de gemeente uw afspraak vervroegen. Dit kan in de volgende gevallen:

  • Producten moeten binnen een wettelijke termijn geregistreerd worden (bijvoorbeeld een geboorteaangifte).
  • Uw aanvraag heeft financiële, juridische of maatschappelijke gevolgen. Bijvoorbeeld gevolgen voor uw inkomen, een boete of gevolgen voor de identificatieplicht voor het ontvangen van zorg.
  • U moet dringend een afspraak maken. U kunt uw aanvraag niet zelfstandig doen en uw omgeving kan u hiermee ook niet helpen.
Wilt u dat uw aanvraag sneller wordt behandeld? Voor verschillende producten kunt u een snellere behandeling aanvragen. Dat heet een spoedaanvraag. Hoe dat werkt staat bij de informatie over het product. Een aanvraag met spoed is niet gratis.

Voor het ophalen van uw nieuwe paspoort, ID-kaart of rijbewijs hoeft u geen afspraak te maken. U kunt deze met uw afhaalbewijs en legitimatie ophalen op het stadskantoor waar u uw document heeft aangevraagd. Om uw document op te halen haalt u een bon uit de automaat op het stadskantoor. Op de bon staat een nummer van de balie waar u uw document ophaalt.

Let op! Voor het ophalen van uw nieuwe paspoort, identiteitskaart of rijbewijs gelden op dinsdag en donderdag Begin link: aangepaste tijden, einde link. .

Wilt u uw afspraak afzeggen? Dit kan via de link in de bevestigingsmail die u kreeg toen u de afspraak maakte. Wilt u de afspraak verzetten? Dan kunt u Begin link: contact opnemen met de gemeente, einde link. .

Bij Stadhuis Spui kunt u pinnen en contant betalen. Op stadskantoor Leyweg kunt u alleen pinnen. Het is helaas niet mogelijk om met een creditcard te betalen. U kunt contant alleen met bankbiljetten tot en met € 100 betalen. (Biljetten van € 200 en € 500 kan het Klant Contact Centrum niet aannemen om veiligheidsredenen).

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070