Contact over Parkeren
Veel zaken over parkeren regelt u zelf online. Komt u er toch niet uit? Stel dan uw vraag aan de gemeente.
Veel parkeerzaken kunt u zelf online regelen. Bijvoorbeeld:
- Parkeervergunning voor bewoners aanvragen
- Parkeervergunning betalen
- Kenteken op uw parkeervergunning wijzigen
- Bezwaar maken tegen een parkeerbon
- Parkeervergunning opzeggen
Bekijk alle onderwerpen op de pagina Parkeren. Of ga direct naar MijnDenHaag(Externe link).
Bel 14070
Heeft u een vraag over parkeren? Bel dan naar 14070.
Chatten
U kunt uw vraag ook stellen via de chat. U vindt de chatknop op de pagina contact met de gemeente.
E-mail of brief sturen
Wilt u liever een e-mail of brief sturen? Bekijk de adressen.
Stuur een e-mail over:
- parkeervergunningen: parkeervergunningen@denhaag.nl
- parkeervergunningen of parkeerplaatsen voor gehandicapten: gehandicaptenfaciliteiten@denhaag.nl
- mislukte betaling parkeerautomaat: betalingparkeerautomaatmislukt@denhaag.nl
Stuur uw brief naar:
Gemeente Den Haag
Handhavingsorganisatie
Postbus 12651
2500 DP Den Haag
Veelgestelde vragen
Lees wat u kunt doen bij problemen met aan- en afmelden. Probeer ondertussen op een andere manier te betalen, bijvoorbeeld bij een parkeerautomaat of via mobiel parkeren.
U kunt bij de gemeente uw pincode opvragen. U kunt ook een nieuwe code aanvragen. Dit regelt u zelf via MijnDenHaag. Kijk voor meer informatie op Parkeervergunning: pincode of meldnummer opvragen of wijzigen.
Heeft u bij de parkeerautomaat betaald en verschijnt de melding ‘betaling is mislukt’? Betaal dan opnieuw voor de tijd die u wilt parkeren. U kunt het te veel betaalde bedrag later terugvragen aan de gemeente. Stuur hiervoor een e-mail naar betalingparkeerautomaatmislukt@denhaag.nl. Stuur mee:
- uw naam
- uw adres
- uw bankrekeningnummer
- het nummer van de parkeerautomaat waar u betaald heeft
- een kopie van het volledige bankafschrift waarop de dubbele afschrijving staat. U ontvangt binnen 2 weken het te veel betaalde bedrag terug.
Storing
Is er een storing? Bel dan met (070) 353 68 20. Dit telefoonnummer staat ook op de sticker op de parkeerautomaat.
Betaal uw parkeerbon direct via MijnDenHaag. Of maak het bedrag over naar de gemeente. Lees hierover meer op de pagina Parkeerbon (naheffingsaanslag).
Kunt u de parkeerbon niet op tijd betalen? Vraag dan om een betalingsregeling.
Heeft u een parkeerboete gekregen en was dat niet terecht? Dan kunt u bezwaar maken tegen een parkeerbon (naheffingsaanslag).
Bent u het niet eens met een ander besluit van de gemeente? Lees hoe u dan bezwaar maakt.
U kunt per periode 50 parkeeruren bijkopen. Dat doet u via MijnDenHaag. Kijk voor meer informatie op Parkeeruren bijkopen.
Vraag een vervangende kaart aan bij de gemeente. Hiervoor betaalt u kosten. Ga voor meer informatie naar Gehandicaptenparkeerkaart verloren of gestolen.
In MijnDenHaag(Externe link) kunt u:
- uw kenteken wijzigen (tijdelijk en permanent)
- automatische incasso instellen
- uw rekeningnummer wijzigen
- uw parkeervergunning betalen
- uw parkeervergunning opzeggen
- uw pincode wijzigen
- uw parkeertegoed bekijken
- parkeertegoed bijkopen
- uw parkeergebied bekijken
- uw parkeerbon betalen