RegioTaxi declareren

Heeft u voor 1 juli 2018 een beschikking voor Collectief Aanvullend Vervoer ontvangen? En reist u met de RegioTaxi? Dan kunt u onder bepaalde voorwaarden het verschil tussen de kosten van de RegioTaxi en de kosten van het openbaar vervoer terugvragen. De RegioTaxi is namelijk duurder dan reizen met het openbaar vervoer.

Let op!
Op deze regeling is 1 uitzondering: als u de beschikking voor Collectief Aanvullend Vervoer na 1 juli 2018 heeft ontvangen en u wilt reizen buiten het gebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg), dan moet u een Wmo-melding doen. U kunt dan de kosten van de RegioTaxi niet declareren.

Kosten terugvragen

De kosten van de Regiotaxi mag u terugvragen voor de volgende ritten:

  • Ritten vanuit of naar de gemeente Den Haag tot en met 5 zones buiten het reisgebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg).
  • Ritten binnen het reisgebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg) op een tijdstip dat AV 070 niet rijdt.
  • Uw eigen ritten. Ritten van medereizigers of begeleiders kunt u niet terugvragen.
  • Ritten voor sociale activiteiten zoals een bezoek aan familie of vrienden, de kapper of een voorstelling of concert. Ritten voor bezoek aan een arts of therapeut mag u niet terugvragen.

        Vul het formulier in, print het en stuur het samen met de betalingsbewijzen/bonnen naar:

        Gemeente Den Haag
        Onderwijs, Cultuur en Welzijn
        Declaraties vervoersvoorzieningen
        Antwoordnummer 1630
        2502 VB Den Haag

          U kunt de kosten maar 1 keer per kalenderjaar declareren. Dit betekent dat u de bonnen over het afgelopen jaar pas ná 31 december kunt opsturen.

          Dit stuurt u mee

          Stuur de bonnen van de ritten die u wilt terugvragen mee met het formulier. Op die bonnen moet de volgende informatie staan:

          • datum van vertrek en aankomst
          • vertrek- en bestemmingsadres
          • totale kosten van de rit
            Tip: maak altijd kopieën van de bonnen voordat u ze opstuurt. Dan heeft u nog bewijs voor het geval de bonnen niet aankomen. Zonder bon krijgt u geen vergoeding.

            Meer informatie

            Gepubliceerd: 8 februari 2018Laatste wijziging: 16 september 2020