RegioTaxi declareren

Heeft u voor 1 juli 2018 een beschikking voor Collectief Aanvullend Vervoer ontvangen? En reist u met de RegioTaxi? Dan kunt u onder voorwaarden het verschil tussen de kosten van de RegioTaxi en de kosten van het openbaar vervoer terugvragen. De RegioTaxi is namelijk duurder dan reizen met het openbaar vervoer.

Op deze regeling is 1 uitzondering: als u de beschikking voor Collectief Aanvullend Vervoer na 1 juli 2018 heeft ontvangen en u wilt reizen buiten het gebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg), doe dan Begin link: een Wmo-melding, einde link. . De gemeente bekijkt dan of u in aanmerking komt voor een vergoeding en hoe hoog deze moet zijn.

Kosten terugvragen

De kosten van de Regiotaxi mag u terugvragen voor de volgende ritten:

  • Ritten vanuit of naar de gemeente Den Haag tot en met 5 zones buiten het reisgebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg).
  • Ritten binnen het reisgebied van AV 070 (Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg) op een tijdstip dat AV 070 niet rijdt.
  • Uw eigen ritten. Ritten van medereizigers of begeleiders kunt u niet terugvragen.
  • Ritten voor sociale activiteiten zoals een bezoek aan familie of vrienden, de kapper of een voorstelling of concert. Ritten voor bezoek aan een arts of therapeut mag u niet terugvragen.
De gemeente verwerkt en beschermt wettelijk uw persoonsgegevens volgens de Begin link: Algemene privacyverklaring, einde link. .

Vul hieronder het Declaratieformulier RegioTaxi in om kosten terug te vragen.

Print het en stuur het samen met de betalingsbewijzen/bonnen naar:

Gemeente Den Haag
Onderwijs, Cultuur en Welzijn
Declaraties vervoersvoorzieningen
Antwoordnummer 1630
2502 VB Den Haag

U kunt de kosten maar 1 keer per kalenderjaar declareren. Dit betekent dat u de bonnen over het afgelopen jaar pas ná 31 december kunt opsturen.

Dit stuurt u mee

Stuur de bonnen van de ritten die u wilt terugvragen mee met het formulier. Op die bonnen moet de volgende informatie staan:

  • datum van vertrek en aankomst
  • vertrek- en bestemmingsadres
  • totale kosten van de rit
Tip: maak altijd kopieën van de bonnen voordat u ze opstuurt. Dan heeft u nog bewijs voor het geval de bonnen niet aankomen. Zonder bon krijgt u geen vergoeding.

Meer informatie

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070