Contact over parkeren
Veel zaken over parkeren regelt u zelf online. Komt u er toch niet uit? Stel dan uw vraag aan de gemeente.
Veel parkeerzaken kunt u zelf online regelen. Bijvoorbeeld:
- Parkeervergunning voor bewoners aanvragen
- Parkeervergunning betalen
- Kenteken op uw parkeervergunning wijzigen
- Bezwaar maken tegen een parkeerbon
- Parkeervergunning opzeggen
Bekijk alle onderwerpen op de pagina Parkeren. Of ga direct naar MijnDenHaag.
Bel 14070
Heeft u een vraag over parkeren? Bel dan naar 14070.
Chatten
U kunt uw vraag ook stellen via de chat. U vindt de chatknop op de pagina contact met de gemeente.
E-mail of brief sturen
Wilt u liever een e-mail of brief sturen? Bekijk de adressen.
-
Stuur een e-mail over:
- parkeervergunningen: parkeervergunningen@denhaag.nl
- parkeervergunningen of parkeerplaatsen voor gehandicapten: gehandicaptenfaciliteiten@denhaag.nl
- mislukte betaling parkeerautomaat: betalingparkeerautomaatmislukt@denhaag.nl
-
Stuur uw brief naar:
Gemeente Den Haag
Handhavingsorganisatie
Postbus 12651
2500 DP Den Haag
Veelgestelde vragen
-
Lees wat u kunt doen bij problemen met aan- en afmelden. Probeer ondertussen op een andere manier te betalen, bijvoorbeeld bij een parkeerautomaat of via mobiel parkeren.
-
U kunt bij de gemeente uw pincode opvragen. U kunt ook een nieuwe code aanvragen. Dit regelt u zelf via MijnDenHaag. Kijk voor meer informatie op Parkeervergunning: pincode of meldnummer opvragen of wijzigen.
-
Heeft u bij de parkeerautomaat betaald en verschijnt de melding 'betaling is mislukt'? Betaal dan opnieuw voor de tijd die u wilt parkeren. U kunt het te veel betaalde bedrag later terugvragen aan de gemeente. Stuur hiervoor een e-mail naar betalingparkeerautomaatmislukt@denhaag.nl. Stuur mee:
- uw naam
- uw adres
- uw bankrekeningnummer
- het nummer van de parkeerautomaat waar u betaald heeft
- een kopie van het volledige bankafschrift waarop de dubbele afschrijving staat. U ontvangt binnen 2 weken het te veel betaalde bedrag terug.
Storing
Is er een storing? Bel dan met (070) 353 68 20. Dit telefoonnummer staat ook op de sticker op de parkeerautomaat.
-
Betaal uw parkeerbon direct via MijnDenHaag. Of maak het bedrag over naar de gemeente. Lees hierover meer op de pagina Parkeerbon (naheffingsaanslag).
Kunt u de parkeerbon niet op tijd betalen? Vraag dan om een betalingsregeling.
-
Heeft u een parkeerboete gekregen en was dat niet terecht? Dan kunt u bezwaar maken tegen een parkeerbon (naheffingsaanslag).
Bent u het niet eens met een ander besluit van de gemeente? Lees hoe u dan bezwaar maakt.
-
U kunt per periode 50 parkeeruren bijkopen. Dat doet u via MijnDenHaag. Kijk voor meer informatie op Parkeeruren bijkopen.
-
Vraag een vervangende kaart aan bij de gemeente. Hiervoor betaalt u kosten. Ga voor meer informatie naar Gehandicaptenparkeerkaart verloren of gestolen.
-
In MijnDenHaag kunt u:
- uw kenteken wijzigen (tijdelijk en permanent)
- automatische incasso instellen
- uw rekeningnummer wijzigen
- uw parkeervergunning betalen
- uw parkeervergunning opzeggen
- uw pincode wijzigen
- uw parkeertegoed bekijken
- parkeertegoed bijkopen
- uw parkeergebied bekijken
- uw parkeerbon betalen
Zie ook
Gepubliceerd: 23 september 2021Laatste wijziging: 23 augustus 2023