Kiezers buiten Nederland: aanvragen vervangend briefstembewijs
Bent u geregistreerd als kiezer buiten Nederland? Dan ontvangt u uw stempapieren per post. Heeft u uw briefstembewijs niet ontvangen of bent deze kwijt? Vraag dan via deze pagina een vervangend briefstembewijs aan.
Wat is een briefstembewijs
Een briefstembewijs is een stempas voor kiezers buiten Nederland. Hiermee kunt u stemmen per brief. Een briefstembewijs wordt alleen via de post verstuurd. De gemeente verstuurt de briefstembewijzen voor de Tweede Kamerverkiezing vanaf eind juli 2025 via de post.
Heeft u een paar weken na het ontvangen van de e-mail nog steeds geen briefstembewijs ontvangen? Of bent u het briefstembewijs kwijtgeraakt? Vraag dan een vervangend briefstembewijs aan op deze pagina. U ontvangt het vervangend briefstembewijs via een e-mail of de post.
Hoe werkt het
Registreer u als kiezer
Vraag een vervangend briefstembewijs aan
U krijgt een vervangend briefstembewijs
Aanvragen
Vul het formulier in via de knop hieronder:
Goed om te weten
- Woont u op Aruba, Curaçao of Sint Maarten en vraagt u een vervangend briefstembewijs aan? Dan wordt uw vervangend briefstembewijs naar de Nederlandse Vertegenwoordiging gestuurd. U ontvangt een e-mail zodra het vervangend briefstembewijs daar voor u klaarligt.
- Is het briefstembewijs naar uw oude adres gestuurd? Of naar een verkeerd adres? Dan kunt u via het formulier een vervangend briefstembewijs aanvragen. In dit formulier kunt u ook de juiste adresgegevens doorgeven.
Contact
Heeft u nog vragen? De gemeente Den Haag organiseert de verkiezingen voor kiezers buiten Nederland. De afdeling Verkiezingen is bereikbaar via telefoonnummer +31 70 353 44 00. Of stuur een e-mail naar Begin link:kbn.verkiezingen@denhaag.nl, einde link..
Zie ook Kiezers buiten Nederland