Meldpunt overlast Scheveningen

Bewoners en ondernemers in Scheveningen die overlast hebben, kunnen terecht bij het Meldpunt Overlast Scheveningen.

U kunt overlast op 2 manieren melden:

  • via scheveningenmeldt.nl(Externe link).
    Online melden kan 24 uur per dag, 7 dagen per week
  • via telefoonnummer 14070 (keuze 0).
    Openingstijden:
    • maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 23.00 uur
    • zaterdag, zondag en feestdagen van 11.00 tot 23.00 uur

Belangrijke informatie

  • bel bij spoed altijd 112 (politie, brandweer en ambulance)
  • voor niet-spoedeisende hulp belt u de politie op 0900 – 88 44

Kijk voor meer informatie over hoe u een melding kunt doen in bijzondere situaties op www.denhaag.nl/meldingen.

Download en bewaar: Ervaart u overlast op Scheveningen?

(PDF, 133,9 KB)

Veelgestelde vragen Meldpunt Scheveningen

Scheveningen heeft in de zomermaanden veel overlast van bezoekers. Bewoners en ondernemers willen dat dit snel opgelost wordt. Daarom is er een meldpunt gekomen. Voor de gemeente en politie is het meldpunt ook belangrijk. Zij kunnen dan zien wat voor overlast er is en waar. En daar iets tegen doen.

Het meldpunt is onderdeel van Actieplan Scheveningen.

  1. Ga via uw internetbrowser naar scheveningenmeldt.nl (als u een snelkoppeling heeft, klikt u daarop).
  2. Kies de locatie, dat kan op 3 manieren:
    • vul het adres in
    • klik of tik de locatie aan
    • zoek de locatie op via gps
  3. Klik op ‘nieuwe melding’.
  4. Beschrijf de overlast en voeg eventueel foto’s toe.
  5. Vul uw gegevens in als u een bericht wilt ontvangen. Anoniem blijven mag ook.
  6. U krijgt een bevestiging dat de melding is gelukt.

Op uw telefoon zetten

U gebruikt de app via een website (webapp). Het staat daarom niet in de App Store of Google Play Store. De app voldoet aan alle regels voor privacy en veiligheid.
U zet de app op uw telefoon via een ‘snelkoppeling’. Hoe u dat doet, verschilt per toestel.

Bekijk de video Meldpunt Overlast Scheveningen(Externe link) voor een uitleg.

De app is alleen beschikbaar in het Nederlands.

  • meldingen openbare ruimte (zoals afval of kapotte stoeptegels): binnen 3 werkdagen
  • meldingen veiligheid of spoedsituaties (zoals straatraces, parkeren of wildkamperen): zo snel mogelijk

Meldingen worden opgepakt door de gemeente, politie of de Omgevingsdienst Haaglanden.

U kunt allerlei niet-spoedeisende situaties melden:

  • parkeren
  • wildkamperen
  • drank- of drugsgebruik
  • wildplassen of -poepen
  • kapot straatmeubilair
  • afval
  • vandalisme
  • hondenpoep
  • verkeersoverlast

U kunt de melding ook anoniem (zonder uw naam) doen.

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070