Uw digitale bedrijfszaken regelen via eHerkenning

Met eHerkenning kunt u als bedrijf veilig, betrouwbaar en eenvoudig online zaken regelen met de gemeente.

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is de digitale toegangssleutel voor ondernemers en de overheid. Net zoals burgers inloggen met DigiD om hun online zaken te regelen met de gemeente, kunnen bedrijven via eHerkenning inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. eHerkenning regelt de digitale herkenning (authentificatie) en controleert de digitale bevoegdheid (autorisatie). Bedrijven kunnen ook hun medewerkers machtigen om bepaalde zaken te regelen via eHerkenning.

Heeft u nog geen eHerkenning maar heeft u het wel nodig? Begin dan op tijd met uw aanvraag via het stappenplan op de website van eHerkenning.

Goed om te weten

  • Voor online diensten van de gemeente Den Haag heeft u eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 of hoger nodig.
  • Activeer de machtiging voor de gemeente Den Haag in uw machtigingsregister.

Video

Bekijk de video over inloggen met eHerkenning:

Betrouwbaarheidsniveau 3 of hoger

Logo eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3
  • Heeft u eHerkenning met een betrouwbaarheidsniveau 3 of hoger?
    Dan kunt u inloggen bij de gemeente Den Haag met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Heeft u een betrouwbaarheidsniveau lager dan 3?
    Vraag om een upgrade bij uw eHerkenning leverancier.

Vergeet niet de juiste machtiging te activeren in uw machtigingsregister.

Zaken met eHerkenning op denhaag.nl

Op denhaag.nl kunt u steeds meer zaken digitaal regelen met eHerkenning. Dan hoeft u minder vaak langs te komen en spaart u reistijd, wachttijd en parkeerkosten uit.

Producten van de gemeente die u met eHerkenning op denhaag.nl kunt regelen:

      Meer informatie

      Ga naar www.eherkenning.nl voor meer informatie over aangesloten organisaties of machtigingen.

      Gepubliceerd: 19 maart 2019Laatste wijziging: 11 april 2019