Kopie of afschrift waarmerken

Voor sommige transacties heeft u gewaarmerkte documenten nodig. U kunt hiervoor terecht bij de gemeente. De gemeente geeft met een stempel en een handtekening aan dat een kopie van een document er precies zo uitziet als het origineel.

Wat kunt u laten waarmerken?

U kunt u de volgende documenten door de gemeente laten waarmerken:

  • een Nederlands reisdocument
  • een Nederlands rijbewijs
  • een contract
  • een verklaring

Wat kunt u niet laten waarmerken?

  • kopieën van diploma’s en getuigschriften: hiervoor kunt u terecht bij de onderwijsinstelling waar u het diploma of getuigschrift heeft behaald
  • documenten met een kerkelijke inslag

Nodig bij de aanvraag

Het originele document.

Aanvragen

Maak direct een afspraak voor het laten waarmerken van uw document. Deze afspraak is aan de balie van Publiekszaken op een van de stadsdeelkantoren.

    Afspraak maken

    Kosten

    Per pagina:

    • A4-formaat of groter € 14,60

    U kunt op de stadsdeelkantoren alleen pinnen. Op stadsdeelkantoor Centrum kunt u pinnen en contant betalen.

    Tarief geldt in 2019.

    Hoe lang duurt het?

    Het waarmerken gebeurt direct aan de balie.