Adresgegevens BRP aanpassen
Klopt uw adres, huisnummer of verhuisdatum in de Basisregistratie Personen (BRP) niet? Vraag dan een aanpassing aan.
- U staat ingeschreven in Den Haag.
- Uw adres, huisnummer of verhuisdatum in de BRP klopt niet.
Vraag online een aanpassing aan
Vul het formulier in en voeg bewijzen toe
U krijgt binnen 4 weken een brief over de beslissing
Een kopie van uw geldige identiteitsbewijs
Dit is alleen nodig als u een aanvraag doet zonder in te loggen met DigiD.
Bewijzen van uw juiste adres of verhuisdatum
Stuur zoveel mogelijk bewijzen mee. Bekijk de voorbeelden hieronder.
Voorbeelden van bewijzen
- huur- of koopovereenkomst
- betaling van huur of hypotheek
- bewijs van uw reis naar werk en andersom
- loonstrook of uitkeringsstrook met adres
- rekening van het energiebedrijf
- kopie van uw verhuismelding
- bestellingen op uw adres
- tickets of paspoortstempels (als u vanuit het buitenland komt of naar het buitenland vertrekt)
Lukt het niet online?
Ga langs bij een Begin link: Servicepunt XL, einde link. bij u in de buurt. Een medewerker kan u helpen met het invullen van het online formulier. Of vraag iemand die u kent om hulp.
Gratis.
U krijgt binnen 4 weken een brief van de gemeente. Soms heeft de gemeente extra informatie nodig. U krijgt dan een e-mail. Ook duurt de aanvraag dan langer.
- Keurt de gemeente uw aanpassing goed? Dan krijgt u een bericht en past de gemeente uw gegevens in de BRP aan.
- Keurt de gemeente uw aanpassing niet goed? Dan krijgt u een bericht en past de gemeente uw gegevens in de BRP niet aan.
Vraag een Begin link: adresonderzoek, einde link. aan. De gemeente controleert dan wie op het adres woont dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
Kloppen uw persoonsgegevens in de Basisregistratie Personen (BRP) niet? Zoals uw naam, geboortedatum of nationaliteit? Maak dan een afspraak om uw Begin link: persoonsgegevens aan te passen, einde link..
Geeft u een e-mailadres op bij de aanvraag? Dan ontvangt u bericht van de gemeente via de e-mail. Heeft u de e-mail niet ontvangen? Controleer dan ook de map ‘Ongewenste e-mail’ of ‘Spam’. Het kan gebeuren dat berichten van de gemeente daar terechtkomen. Voeg het e-mailadres van de gemeente toe aan uw contacten om dit in de toekomst te voorkomen.
Dan kunt u een melding doen bij het Begin externe link: Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO)(Externe link), eind externe link.. Dit is een landelijk meldpunt.