Uw zoekopdracht
Product

Inlichtingen uit de BRP voor deurwaarders

Gepubliceerd: 
01 januari 2015
Laatste wijziging: 
15 december 2016

Bent u deurwaarder of werkzaam voor een niet-commerciële instantie? Dan kunt u informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP) opvragen, of een adresonderzoek laten uitvoeren.

U kunt deze 'inlichtingen' op 2 manieren aanvragen:

1. Digitaal

Digitaal aanvragen van inlichtingen kan op dit moment niet. Het digitale formulier wordt zo snel mogelijk weer beschikbaar gesteld via e-Herkenning. Excuses voor het ongemak. Voor meer informatie kunt u een e-mail sturen naar: InlichtingenUBV@denhaag.nl.

2. Schriftelijk

Doe uw aanvraag per brief met daarin:

  • uw gegevens
  • inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel
  • de gegevens voor het verstrekken van de inlichting(en). Zoals voor- en achternaam, geboortedatum, overlijdensdatum, vroegere adressen en welke informatie u wilt ontvangen.

Stuur uw brief naar:

Gemeente Den Haag
Publiekszaken, Afdeling Inlichtingen
Postbus 12620
2500 DL Den Haag

Kosten

  • Aan een adresonderzoek voor deurwaarders zijn geen kosten verbonden.
  • Als u inlichtingen uit de BRP aanvraagt, betaalt u als niet-commerciële instantie € 6,20 (exclusief portokosten) en als deurwaarder € 2,27 per uittreksel (inclusief portokosten).

U kunt tijdens het invoeren van uw verzoek via internet direct betalen. Daarna wordt uw verzoek in behandeling genomen.

Tarieven gelden in 2015.

Hoe lang duurt het?

  • Digitaal: binnen 15 werkdagen
  • Schriftelijk: binnen 6 weken
  • Adresonderzoeken hebben een doorlooptijd van 10 weken.
  • Deurwaarders en niet-commerciële instanties buiten de regio Haaglanden hebben niet de mogelijkheid digitaal aan te vragen. Deze aanvragen worden daarom ook binnen 15 werkdagen afgehandeld. 
Gepubliceerd: 
01 januari 2015
Laatste wijziging: 
15 december 2016