Uw zoekopdracht
Product

Inlichtingen uit de BRP voor deurwaarders

Gepubliceerd: 
01 februari 2017
Laatste wijziging: 
21 februari 2017

Bent u deurwaarder of werkzaam voor een niet-commerciële instantie? Dan kunt u informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP) opvragen, of een adresonderzoek laten uitvoeren.

U kunt deze 'inlichtingen' op 2 manieren aanvragen:

1. Digitaal

Stap 1

  • U moet zich eerst (eenmalig) registreren via www.eherkenning.nl. U krijgt dan uw ‘digitale sleutel’. Hiermee kunt u eenvoudig, veilig en betrouwbaar inloggen en uw formulier(en) invullen.
  • Het duurt minimaal 5 werkdagen voordat u uw digitale sleutel krijgt.

Stap 2

  • Met uw digitale sleutel kunt u de aanvraag doen. Dit doet u met het formulier ‘Aanvraag Inlichtingen Deurwaarders’.

Vraag inlichtingen uit de BRP aan

  • Per formulier kunt u één aanvraag indienen. U kunt uiteraard daarna meer formulieren invullen en versturen.
  • U krijgt via e-mail een bevestiging van uw aanvraag.
  • De aanvraag wordt binnen 3 werkdagen afgerond.
  • Wanneer de aanvraag afgerond is ontvangt u via e-mail de gevraagde informatie.
  • Daarna ontvangt  u de originele documenten per post binnen 2 werkdagen.

2. Schriftelijk

Doe uw aanvraag per brief met daarin:

  • uw gegevens
  • inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel
  • de gegevens voor het verstrekken van de inlichting(en). Zoals voor- en achternaam, geboortedatum, overlijdensdatum, vroegere adressen en welke informatie u wilt ontvangen.

Stuur uw brief naar:

Gemeente Den Haag
Publiekszaken, Afdeling Inlichtingen
Postbus 12620
2500 DL Den Haag

Kosten

  • Aan een adresonderzoek voor deurwaarders zijn geen kosten verbonden.
  • Als u inlichtingen uit de BRP aanvraagt, betaalt u als niet-commerciële instantie € 6,35 (exclusief portokosten) en als deurwaarder € 5 per uittreksel (inclusief portokosten).

U kunt tijdens het invoeren van uw verzoek via internet direct betalen. Daarna wordt uw verzoek in behandeling genomen.

Tarieven gelden in 2017.

Hoe lang duurt het?

  • Digitaal: binnen 15 werkdagen
  • Schriftelijk: binnen 6 weken
  • Deurwaarders en niet-commerciële instanties buiten de regio Haaglanden hebben niet de mogelijkheid digitaal aan te vragen. Deze aanvragen worden daarom ook binnen 15 werkdagen afgehandeld. 
Gepubliceerd: 
01 februari 2017
Laatste wijziging: 
21 februari 2017