Uw zoekopdracht

Digitaal Festival Den Haag: Demo plein

Gepubliceerd: 
14 september 2012
Laatste wijziging: 
21 september 2012

De trends en ontwikkelingen in de ICT zijn bijna niet bij te houden. Er gebeurt vaak meer dan u zelf kunt zien en ontdekken. Op het demo-plein demonstreren bedrijven aan het publiek het nieuwste wat zij op dit moment in huis hebben.

Welke activiteiten zijn er allemaal op het demo plein?

Live augmented reality demonstraties

Speel zelf met de werkelijkheid, ontdek de mogelijkheden van nieuwe technologie. Kom zien wat anderen niet kunnen zien! Presentaties van de nieuwste AR technieken voor cultureel erfgoed, architectuur en stedelijke ontwikkeling door het bedrijf TWNKLS.

De kracht van visuele communicatie

Impressie animatie Boulevard Scheveningen

DPI is gespecialiseerd in visuele communicatie en maakt organisaties en hun ideeën en producten optimaal zichtbaar. Dit doen wij zowel offline als online. Als adviesbureau én producent beperken wij ons niet tot het concept maar nemen ook de productie voor onze rekening. Hierbij wordt creativiteit gecombineerd met 'state of the art' technieken, hardware en software. Met beeld en interactie informeren, inspireren en overtuigen wij elke doelgroep en ieder publiek. In de stand zijn Augmented Reality, diverse 3D film producties en andere innovatieve producten te zien.

Smart tables - samen leven, samen plannen

Het opstellen van een masterplan of VER is niet eenvoudig, want het raakt zowel gemeente, winkels, industrie evenals burgers. Daarom ontwikkelden wij binnen het project Showcase Veilig Nederland (TNO, Capgemini, HCSS, T-Xchange) een ICT omgeving voor de stad Den Haag, waarbij expertkennis vertaald wordt naar een touch applicatie (digitale kaart). Deze applicatie geeft inzicht in de eerste orde effecten van plannen en maatregelen op de drie hoofdcriteria van Den Haag: Leefbaarheid, Economie en Veiligheid. Onze demo stelt bezoekers in staat om zelf plannen en maatregelen op te stellen, te waarderen, en in te zetten binnen de Internationale Zone van Den Haag.

Nieuwe Nokia Lumia: smartphones met Windows Phone 8

Nokia Lumia

Nokia introduceert de Nokia Lumia 920 en Nokia Lumia 820: de eerste Nokia-smartphones met het Windows Phone 8-besturingssysteem. De Lumia 920 is het vlaggenschip met de nieuwste, geavanceerde PureView-camera-innovaties. Bekijk de nieuwste Nokia Lumia op het demo plein!

SmartKinect: surf online met een handbeweging!

Seneca presenteert een nieuwe toepassing: SmartKinect. Met SmartKinect bedient een bezoeker de website zonder muis. Met een handbeweging bedienen bezoekers de website en krijgen zij toegang tot interactieve informatie. Seneca heeft hiervoor de technology van Microsoft Kinect toegepast binnen haar content management systeem (CMS) Smartsite iXperion.

App demo's

Sharewire

Op het demoplein zal Sharewire demo’s tonen van populaire apps die zij ontwikkelt heeft voor Smartphones en tablets. Denk hierbij aan de apps voor Pathé, Buienradar en Greetz. Hoe meer te weten hoe deze apps tot stand komen! 

Citizen Experience

Oracle neemt u mee in de wereld van Citizen Experience. Maak kennis met de mogelijkheden van webcare, crowdsourcing, kennismanagement en (social) media campagnes. Hoe houd je burgers betrokken en hoe zet je fans om in ambassadeurs. Ambassadeurs die burgers aan de zijlijn activeren, met een zelfredzame samenleving en een compacte overheid als resultaat.

Medido Connected

Innospense levert Medido Connected, een uniek platform voor de begeleiding van mensen met chronische ziektes. Medido Connected bestaat uit een automatische medicijndispenser, gekoppeld via GPRS aan een internetportal.  De dispenser reikt op het juiste moment de juiste medicatie aan en zorgt er voor dat de medicatie makkelijk kan worden gebruikt. Hierdoor wordt de therapietrouw vergroot en kosten in de thuiszorg gereduceerd. Aan de dispenser kunnen via Bluetooth verschillende instrumenten worden gekoppeld, zoals een weegschaal en glucosemeter. Hierdoor kunnen zorgverleners betere begeleiding geven.

Interactieve reclames

Urban Interactives maakt interactieve campagnes voor merken of winkel(keten)s in publieke ruimtes omdat:

  • Interactiviteit door het stijgende gebruik van tablets en smartphones steeds meer de norm wordt;
  • Steeds meer traditionele reclames niet meer worden gezien of zelfs als vervelend worden ervaren door de hoeveelheid ervan; 
  • Interactie het makkelijker maakt voor consumenten de boodschap te onthouden: je ervaart het;
  • Interactie zorgt voor een langduriger contact met de zender;
  • Consumenten het leuk vinden om positieve ervaringen / interactie te delen via sociale media; 
  • Interactie een positieve ervaring is die het merk positief maakt

Kom langs en bekijk interactieve reclames.

Pleio App

Edition1 laat graag het Pleio (Plein Overheid) systeem zien waarmee gemeentes kunnen samenwerken. En hoe Pleio geïntegreerd is met het SwordFish CMS Platform. Ook wordt de nieuwe Pleio App gedemonstreerd!

Digitaal zaken doen met de overheid: eHerkening

Zaken doen met de overheid. Hoe doe je dat precies? Wat heb je er voor nodig? Wat zijn eHerkenningsmiddelen? Heb je hier variaties in? Kan je er nog meer mee? Digidentity, ICTU en Kodision leggen het uit op het demo plein.

Gepubliceerd: 
14 september 2012
Laatste wijziging: 
21 september 2012

U verlaat DenHaag.nl. Wilt u doorgaan?