Basissubsidie voor bewonersorganisaties aanvragen

Bewonersorganisaties kunnen een subsidie aanvragen voor kosten die ze maken voor kantoor- of vergaderruimte, communicatie en administratieve ondersteuning.

    De hoogte van de subsidie is afhankelijk van het aantal inwoners van een wijk. De vastgestelde bedragen vindt u op de laatste pagina van het aanvraagformulier. U vraagt de subsidie voor een kalenderjaar aan.

    Voorwaarden

    De belangrijkste voorwaarden om in aanmerking te komen voor een basissubsidie zijn:

    • Alleen bewonersorganisaties kunnen deze subsidie aanvragen.
    • De bewonersorganisatie moet voldoen aan de eisen van democratisch functioneren. Dat betekent dat de zittingsduur van de bestuursleden niet langer dan 8 jaar is.
    • De basissubsidie is bedoeld voor kantoor- en vergaderruimte, voor communicatie of voor administratieve ondersteuning. Hoe de subsidie verdeeld wordt over deze kosten maakt niet uit.
    • De basissubsidie mag ook worden ingezet voor administratieve ondersteuning.

    Nodig bij uw aanvraag

    • uw begroting
    • kostenposten

    Aanvragen

    De basissubsidie kunt u zo aanvragen:

    • Het pdf-formulier invullen en als bijlage per e-mail versturen.
    • Het pdf-formulier invullen, printen en per post versturen.
    Let op!
    Kies 1 optie. Als u de aanvraag op beide manieren verstuurt, kan dit tot vertraging leiden.
    • Download het aanvraagformulier basissubsidie voor bewonersorganisaties.
    Aanvraagformulier Basissubsidie bewonersorganisaties (PDF, 179,6 kB)
      • Vul het formulier volledig in en stuur het met de benodigde bijlagen per e-mail naar subsidies@denhaag.nl of print het en stuur het per post naar:
        Burgemeester en wethouders
        Centraal Subsidiebureau
        Postbus 16106
        2500 BC Den Haag

      Activiteitensubsidie

      De basissubsidie is niet inzetbaar voor de organisatie van activiteiten in uw wijk. Wilt u (ook) een activiteitensubsidie aanvragen? Kijk dan bij Activiteitensubsidie voor stadsdeel aanvragen.

      Hoe lang duurt het?

      • U krijgt binnen 4 werkdagen nadat u uw aanvraag heeft ingediend een ontvangstbevestiging.
      • Binnen 6 weken nadat de gemeente uw complete aanvraag heeft ontvangen, krijgt u een beschikking waarin staat of uw aanvraag is goedgekeurd of afgewezen.
      • Als uw aanvraag is goedgekeurd, krijgt u binnen 1 week de subsidie op uw rekening.

      Vragen

      • Voor inhoudelijke vragen over de subsidie kunt u contact opnemen met uw stadsdeel via telefoonnummer 14070.
      • Heeft u vragen over het proces rondom uw aanvraag, stuur dan een e-mail naar: subsidies@denhaag.nl.
      • Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van subsidie? PEP Den Haag kan u daarbij helpen. Lees meer informatie op de website van PEP Den Haag.