Doorgeven echtscheiding
Om te scheiden heeft u een advocaat nodig en gaat u naar de rechtbank. De rechter spreekt de echtscheiding uit. Daarna moet u de echtscheiding doorgeven aan de gemeente. Meestal doet de advocaat dit.
Hoe werkt het
Controleer of u de echtscheiding moet doorgeven in Den Haag
Stuur de nodige documenten op
De gemeente schrijft uw echtscheiding in
Vraag een echtscheidingsakte aan
Voorwaarde
-
De uitspraak van de rechter is definitief (onherroepelijk)
Controleer eerst of u de echtscheiding moet doorgeven in Den Haag
Geef de echtscheiding door per post
Moet u de echtscheiding doorgeven in Den Haag? Dit kan alleen per post. Meestal zorgt uw advocaat hiervoor. Wilt u dit zelf doen? Neem dan contact op met uw advocaat. Deze weet welke documenten u hiervoor moet opsturen. De documenten moeten naar het volgende adres:
Gemeente Den Haag
Dienst Publiekszaken, afdeling Landelijke Taken
Postbus 12620
2500 DL Den Haag
Het doorgeven van de echtscheiding bij de gemeente is gratis.
Als de gemeente alle nodige documenten heeft ontvangen, schrijft ze de echtscheiding zo snel mogelijk in.
Wilt u de inschrijving met spoed regelen? Uw advocaat kan hiervoor contact opnemen met de afdeling Landelijke Taken via telefoonnummer 14070.
Zie ook: Echtscheidingsakte aanvragen