Citybranding en de Haagse Positioneringsstrategie

De Haagse Positioneringsstrategie - Aanpak 2021-2025 helpt de gemeente om keuzes te maken die goed zijn voor de stad. Binnen de gemeente zorgt Bureau Citybranding ervoor dat de gemeente de strategie gebruikt bij het maken van plannen voor de stad. Bureau Citybranding helpt en adviseert iedereen die ermee wil werken.

Den Haag is een bijzondere stad. Het is de enige Nederlandse grote stad aan zee, waar het soms nog voelt als een dorp. Den Haag kent veel verschillen in inwoners en wijken. Plekken met veel groen wisselen elkaar af met hoge gebouwen. In elke wijk is wel iets unieks te ontdekken. Die grote verschillen zijn soms lastig, maar tegelijkertijd de kracht van Den Haag. U kunt op een mooie dag genieten aan het strand, terwijl een paar kilometer verderop belangrijke zaken worden besproken die het hele land aangaan. Veel Hagenaars zijn betrokken bij wat er in de wereld gebeurt en willen de wereld graag een beetje mooier maken.

Den Haag, een stad waar de menselijke maat belangrijk blijft.
Den Haag, een stad waar de menselijke maat belangrijk blijft.

Haagse Positioneringsstrategie

Alle eigenschappen die Den Haag zo bijzonder maken en waar bewoners trots op zijn, wil de gemeente graag houden. Daarom is dit alles beschreven in de Haagse Positioneringsstrategie - Aanpak 2021-2025. De Haagse Positioneringsstrategie maakt het makkelijker om de juiste keuzes te maken voor Den Haag in de toekomst.

Bekijk de animatie (Youtube-kanaal van de gemeente) over de Haagse Positionerringsstrategie.

Bureau Citybranding

Bureau Citybranding kijkt of in nieuwe plannen voor de stad genoeg rekening is gehouden met de Haagse Positioneringsstrategie. Dat doen ze niet als de plannen al bijna klaar zijn, maar juist aan het begin. Ook helpt Bureau Citybranding met de communicatie richting de stad. Bureau Citybranding onderzoekt wat Hagenaars vinden van hun stad en wat er beter kan. En ze zorgen ervoor dat ze de juiste talenten aantrekken om in Den Haag te komen wonen, werken en studeren. Tenslotte laat Bureau Citybranding ook in het buitenland zien hoe mooi Den Haag is.

Bureau Citybranding werkt samen met The Hague & Partners. Dat is een organisatie die zich in Den Haag bezighoudt met toerisme en marketing. Samen zorgen zij ervoor dat Den Haag aantrekkelijker wordt om te bezoeken, te wonen en te werken.

Werken met het merk Den Haag

Bureau Citybranding werkt aan een website over de positioneringsstrategie. Deze is voor de zomer van 2022 beschikbaar. Op deze website wordt de strategie uitgelegd. En waarom het zo belangrijk is om deze te gebruiken. Medewerkers van de gemeente, partners in de stad en bijvoorbeeld projectontwikkelaars kunnen zo hun plan of campagne ‘Haagser’ maken. Op de digitale merkomgeving staan ook voorbeelden van projecten die door de adviezen van Bureau Citybranding ‘Haagser’ zijn geworden. Verder is er een toolkit met gratis foto’s, video’s en teksten.

Contact

Heeft u nog vragen over de Positioneringsstrategie of wilt u weten wat Bureau Citybranding voor u kan betekenen? Neem dan contact op via citybranding@denhaag.nl.

Zie ook

Gepubliceerd: 2 mei 2017Laatste wijziging: 31 maart 2022