Onderzoek: verbeteren online afspraak maken

Wie langs wil komen bij de gemeente moet daarvoor een afspraak maken. Dat kan online via de webpagina ‘Afspraak maken’. Toch belden veel gebruikers naar de gemeente na het zien van de pagina. Om gebruikers beter te helpen, is de pagina verbeterd.

Onderzoeksvraag

Bellen bezoekers minder vaak als de pagina wordt ingekort?

Deelnemers

Alle bezoekers van de pagina die toestemming gaven voor het gebruik van cookies.

Resultaten

Er wordt minder gebeld

Bezoekers belden na het inkorten minder vaak naar de gemeente.

Minder telefoonkosten

Minder telefoontjes betekent dat de gemeente minder kosten hoeft te maken.

Voorbeeld voor andere pagina’s

De gemeente kan het ontwerp voor de nieuwe pagina ‘Afspraak maken’ gebruiken voor andere pagina’s. Ook deze andere pagina’s worden dan duidelijker.

Vervolg

  1. Leren wat het beste werkt

    De gemeente leert welke onderdelen op de website goed werken. En houdt bij als er iets wordt verbeterd aan de website. Zo blijven verbeteringen bewaard.

  2. Andere pagina’s verbeteren

    De gemeente past andere pagina’s aan met wat is geleerd. Zo wordt de website steeds beter.

  3. Een beter beeld krijgen

    De gemeente leert meer over het gedrag van online bezoekers.

Een indruk van het onderzoek

Of kijk op de nieuwe pagina Begin link:Afspraak maken bij de gemeente, einde link..

Denk mee

Ook een keer meedoen aan een onderzoek? Meld u dan aan voor het Begin link:Stadspanel, einde link.

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070