Hassan el Houari – Stadsdeeldirecteur Centrum

Hassan el Houari is de stadsdeeldirecteur in Centrum.

Een glimlachende Hassan el Houari met de armen over elkaar

Voornaam
Hassan
Achternaam
El Houari
  • Stadsdeeldirecteur sinds 1 december 2013 (Laak), sinds 1 januari 2020 in stadsdeel Centrum

Persoonlijk woord

‘Mijn naam is Hassan el Houari en ik ben sinds 1 januari 2020 stadsdeeldirecteur van het Centrum. Een superdivers en dynamisch stadsdeel met meer dan 100.000 bewoners in 9 verschillende wijken: Archipelbuurt/Willemspark, Binnenstad, Het Oude Centrum, Kortenbos, Rivierenbuurt, Schilderswijk, Stationsbuurt, Transvaal/ Groente- en Fruitmarkt, Zeeheldenkwartier.

In het Centrum is veel te beleven: een groot aantal winkels en evenementen, de grootste markt van Nederland en prachtige culturele voorzieningen. Dit alles maakt dat het Centrum elk jaar miljoenen bezoekers trekt. Het is ook een stadsdeel met grote uitdagingen en belangrijke ontwikkelingen, zoals het Central Innovation District (CID). Dat is een gebied tussen en rondom de treinstations Den Haag Centraal, Hollands Spoor en Laan van NOI. De komende jaren wordt dit gebied verder ontwikkeld tot een mooie woon- en werkomgeving. Maar denk ook aan de ingrijpende verbouwing van het Binnenhof en de bouw van cultuur- en onderwijscentrum ‘Amare’. Dit gebouw zorgt straks dat het Spuiplein en het centrum nog aantrekkelijker worden.

Ik ben geen onbekende in het centrum. Ik heb verschillende functies vervuld bij de gemeente Den Haag. Daardoor ontdekte ik de creativiteit van alle bewoners en ondernemers in de wijken van het Centrum. Dat maakt dit stadsdeel bijzonder.

Als stadsdeeldirecteur wil ik u graag zien en spreken zodat ik weet wat hier leeft. Ik vind een goede relatie met bewoners, ondernemers en organisaties in de wijken belangrijk. Want een hechte samenwerking met hen is de sleutel tot een leefbaar en sociaal stadsdeel. Elkaar ontmoeten, activiteiten ondernemen en praten met elkaar, daar gaat het om. Het is geweldig om de vele talenten in de wijken te ontdekken die zich inzetten voor de wijk.

Bewoners weten zelf heel goed wat belangrijk is in en voor hun wijk. Ik nodig u graag uit mee te doen en mee te denken. De gemeente ondersteunt graag goede ideeën. Mooie voorbeelden daarvan zijn de buurtpreventieteams en de Schilderswijk Moeders die laagdrempelige hulp geven via spreekuren en huisbezoeken. Een ander voorbeeld voor een betere leefbaarheid zijn de meer dan 200 adoptanten van de ondergrondse restafvalcontainers (ORAC’s). Een ander voorbeeld van actieve wijkbewoners die met veel betrokkenheid werken aan een schone en leefbare wijk. Werken aan een beter Centrum doen wij samen met bewoners en organisaties. Samen maken wij het verschil!’

E-mail: Begin link: centrum@denhaag.nl, einde link.