Inlichtingen uit de BRP voor notarissen aanvragen

Bent u op zoek naar informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP, voorheen GBA), bijvoorbeeld in verband met nalatenschappen? U kunt digitaal of schriftelijk inlichtingen uit de BRP opvragen.

Digitaal aanvragen

Stap 1

  • U moet zich eerst (eenmalig) registreren via www.eherkenning.nl. U krijgt dan uw ‘digitale sleutel’. Hiermee kunt u eenvoudig, veilig en betrouwbaar inloggen en uw formulier(en) invullen.
  • Het duurt minimaal 5 werkdagen voordat u uw digitale sleutel krijgt.

Stap 2

  • Met uw digitale sleutel kunt u de aanvraag doen. Dit doet u met het formulier ‘Aanvraag Inlichtingen Notarissen’.
  • Per formulier kunt u 1 aanvraag indienen. U kunt uiteraard daarna meer formulieren invullen en versturen.
  • U krijgt via e-mail een bevestiging van uw aanvraag.
  • Wanneer de aanvraag afgerond is ontvangt u via e-mail de gevraagde informatie.

Inlichtingen uit de BRP aanvragen

Schriftelijk aanvragen

Doe uw aanvraag per brief met daarin:

  • uw gegevens
  • inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel
  • de gegevens voor het verstrekken van de inlichting(en), zoals voor- en achternaam, geboortedatum, vroegere adressen en welke informatie u wilt ontvangen

Stuur uw brief naar:
Gemeente Den Haag
Publiekszaken, afdeling Inlichtingen
Postbus 12620
2500 DL Den Haag

Ook als u een schriftelijke aanvraag doet, ontvangt u de inlichting(en) digitaal van de gemeente Den Haag. Vergeet daarom niet uw e-mailadres en de naam van de contactpersoon duidelijk te vermelden.

Kosten

  • Een inlichting uit de BRP voor notarissen kost € 6,65 per inlichting.
  • Portokosten: geen.

Tarief geldt in 2019.

Hoe lang duurt het?

  • Digitaal: binnen 15 werkdagen.
  • Schriftelijk: binnen 12 weken.

eHerkenning

Met eHerkenning kunt u als bedrijf veilig, betrouwbaar en eenvoudig online zaken regelen bij instellingen van de overheid. Ook de gemeente Den Haag werkt voor bepaalde producten en diensten met eHerkenning (betrouwbaarheidsniveau 3). Lees meer over eHerkenning.