Inlichtingen uit de BRP voor deurwaarders aanvragen

Bent u deurwaarder of werkzaam voor een niet-commerciële instantie? Dan kunt u informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP) opvragen, of een adresonderzoek laten uitvoeren.

Digitaal aanvragen

Stap 1

Logo eHerkenning betrouwbaarheidssniveau EH3

Vraag eHerkenning aan. U heeft betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) of hoger nodig.

    Stap 2

    • Met uw gebruikersnaam en wachtwoord voor eHerkenning kunt u de aanvraag doen. Dit doet u met het formulier 'Aanvraag Inlichtingen Deurwaarders'.
    • Per formulier kunt u één aanvraag indienen. U kunt uiteraard daarna meer formulieren invullen en versturen.
    • U krijgt via e-mail een bevestiging van uw aanvraag.
    • De aanvraag wordt binnen 3 werkdagen afgerond.
    • Wanneer de aanvraag afgerond is ontvangt u via e-mail de gevraagde informatie.
    • Daarna ontvangt u de originele documenten per post binnen 2 werkdagen.

      Inlichtingen uit de BRP aanvragen

      Schriftelijk aanvragen

      Doe uw aanvraag per brief met daarin:

      • uw gegevens
      • inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel
      • de gegevens voor het verstrekken van de inlichting(en). Zoals voor- en achternaam, geboortedatum, overlijdensdatum, vroegere adressen en welke informatie u wilt ontvangen

      Stuur uw brief naar:

      Gemeente Den Haag
      Publiekszaken, afdeling Inlichtingen
      Postbus 12620
      2500 DL Den Haag

      Kosten

      • Aan een adresonderzoek voor deurwaarders zijn geen kosten verbonden.
      • Als u inlichtingen uit de BRP aanvraagt, betaalt u:

        • als niet-commerciële instantie € 6,65 per uittreksel (exclusief portokosten)
        • als deurwaarder € 5 per uittreksel (inclusief portokosten).

      U kunt tijdens het invoeren van uw verzoek via internet direct betalen. Daarna wordt uw verzoek in behandeling genomen.

      Tarieven gelden in 2019.

      Hoe lang duurt het?

      • Digitaal: binnen 15 werkdagen.
      • Schriftelijk: binnen 6 weken.
      Deurwaarders en niet-commerciële instanties buiten de regio Haaglanden hebben niet de mogelijkheid digitaal aan te vragen. Deze aanvragen worden daarom ook binnen 15 werkdagen afgehandeld.