Inlichtingen uit de BRP voor deurwaarders aanvragen

Bent u deurwaarder of werkzaam voor een niet-commerciële instantie? Dan kunt u informatie uit de Basisregistratie Personen (BRP) opvragen, of een adresonderzoek laten uitvoeren.

Digitaal aanvragen

Stap 1

  • U moet zich eerst (eenmalig) registreren via www.eherkenning.nl. U krijgt dan uw 'digitale sleutel'. Hiermee kunt u eenvoudig, veilig en betrouwbaar inloggen en uw formulier(en) invullen.
  • Het duurt minimaal 5 werkdagen voordat u uw digitale sleutel krijgt.

Stap 2

  • Met uw digitale sleutel kunt u de aanvraag doen. Dit doet u met het formulier 'Aanvraag Inlichtingen Deurwaarders'.
  • Per formulier kunt u één aanvraag indienen. U kunt uiteraard daarna meer formulieren invullen en versturen.
  • U krijgt via e-mail een bevestiging van uw aanvraag.
  • De aanvraag wordt binnen 3 werkdagen afgerond.
  • Wanneer de aanvraag afgerond is ontvangt u via e-mail de gevraagde informatie.
  • Daarna ontvangt u de originele documenten per post binnen 2 werkdagen.

Inlichtingen uit de BRP aanvragen

Schriftelijk aanvragen

Doe uw aanvraag per brief met daarin:

  • uw gegevens
  • inschrijfnummer van de Kamer van Koophandel
  • de gegevens voor het verstrekken van de inlichting(en). Zoals voor- en achternaam, geboortedatum, overlijdensdatum, vroegere adressen en welke informatie u wilt ontvangen

Stuur uw brief naar:

Gemeente Den Haag
Publiekszaken, afdeling Inlichtingen
Postbus 12620
2500 DL Den Haag

Kosten

  • Aan een adresonderzoek voor deurwaarders zijn geen kosten verbonden.
  • Als u inlichtingen uit de BRP aanvraagt, betaalt u:

    • als niet-commerciële instantie € 6,65 per uittreksel (exclusief portokosten)
    • als deurwaarder € 5 per uittreksel (inclusief portokosten).

U kunt tijdens het invoeren van uw verzoek via internet direct betalen. Daarna wordt uw verzoek in behandeling genomen.

Tarieven gelden in 2019.

Hoe lang duurt het?

  • Digitaal: binnen 15 werkdagen.
  • Schriftelijk: binnen 6 weken.
Deurwaarders en niet-commerciële instanties buiten de regio Haaglanden hebben niet de mogelijkheid digitaal aan te vragen. Deze aanvragen worden daarom ook binnen 15 werkdagen afgehandeld.

eHerkenning

Met eHerkenning kunt u als bedrijf veilig, betrouwbaar en eenvoudig online zaken regelen bij instellingen van de overheid. Ook de gemeente Den Haag werkt voor bepaalde producten en diensten met eHerkenning (betrouwbaarheidsniveau 3). Lees meer over eHerkenning.