Ondersteuning voor zorgprofessionals en hulpverleners
Bent u zorgprofessional of hulpverlener? En loopt u vast? Bij het Intermediairen Contactpunt (ICP) van de gemeente krijgt u ondersteuning bij uw cliënt.
Dit doet het ICP voor u
Het ICP ondersteunt u met advies en informatie over zorg, werk, wonen, inkomen en sociaal-juridische vragen. Het ICP zorgt dat uw hulpvraag bij het juiste team komt. Dit kan binnen of buiten de gemeente zijn. Of het ICP geeft u direct advies.
Casus aanmelden
Meld uw casus aan via het Begin externe link: formulier Meldcode(Externe link), eind externe link..
U krijgt binnen 2 werkdagen een reactie. Heeft uw vraag spoed? Bel dan 070 353 74 67.
Hulp van sociaal casemanagement
Wanneer wordt Sociaal Casemanagement ingeschakeld?
Is de situatie van uw cliënt vastgelopen en is er acute hulp nodig? Dan schakelt het ICP het team Sociaal Casemanagement in. Dit team helpt inwoners met meerdere complexe problemen. De focus ligt op geld, werk, opleiding, participatie en wonen.
Het team wordt ingeschakeld bij bijvoorbeeld:
- dreigende huisuitzetting
- afsluiten van energie
- geen of te weinig inkomen
Hoe werkt het team Sociaal Casemanagement?
- De sociaal casemanager begint standaard met een huisbezoek en maakt samen met uw cliënt een plan.
- Heeft uw cliënt ook andere problemen? Dan organiseert Sociaal Casemanagement alle hulp- en dienstverlening met ketenpartners en andere organisaties.
- Is de situatie weer rustig? Dan draagt het team de hulp weer over aan de hulpverlener of een collega in de organisatie. Zolang nazorg nodig is, kunt u met vragen terecht bij de sociaal casemanager.
Contact
Voor vragen of advies bel 070 353 74 67. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar Begin link: intermediairencontact@denhaag.nl, einde link..
Zie ook: Niemand verdient geldzorgen: links voor partners
