Belastingzaken aangesloten op Berichtenbox MijnOverheid

Gepubliceerd: 
25 januari 2017
Laatste wijziging: 
14 februari 2017

De Berichtenbox is uw persoonlijke brievenbus op mijn.overheid.nl. Hierin ontvangt u post van de overheid digitaal. Snel, veilig en gemakkelijk. De gemeente Den Haag is ook aangesloten op de Berichtenbox. Belastingzaken is het 1e onderdeel van de gemeente dat hiervan gebruikmaakt. Zo krijgt u de mogelijkheid om uw post van Belastingzaken voortaan (ook) digitaal te ontvangen.

Vrouw met tablet en tekst: 'Post van de overheid digitaal ontvangen? Gebruik de Berichtenbox van MijnOverheid.'

Heeft u al een Berichtenbox?

Log dan in op mijn.overheid.nl en geef gemeente Den Haag toestemming om digitale post naar u toe te sturen. Dat kunt u doen door een vinkje aan te zetten bij gemeente Den Haag op mijn.overheid.nl/instellingen.   

Heeft u nog geen Berichtenbox?

Registreer u dan op mijn.overheid.nl.

De eerste digitale berichten van de gemeente Den Haag

U krijgt jaarlijks de woonlastennota van Belastingzaken. De papieren versie wordt net als voorgaande jaren per post verzonden. Gebruikt u de Berichtenbox? Dan ontvangt u de nota zowel per post als digitaal via de Berichtenbox. U kunt ook aangeven dat de woonlastennota  alleen digitaal verstuurd moet worden. Dit scheelt papier en verzendkosten. Dit scheelt papier en verzendkosten. Dit scheelt papier en verzendkosten. Kies ook voor 100% digitaal en help het milieu.

Wat is er anders?

De digitale woonlastennota is hetzelfde als de papieren versie. In de Berichtenbox is de ruimte voor documenten beperkt, daarom kan Belastingzaken niet alle documenten die u op papier krijgt ook digitaal meesturen. Via de Berichtenbox krijgt u het aanslag-/beschikkingsbiljet, de toelichting en de folder.

Als uw woonlastennota langer is dan 1 pagina (bijvoorbeeld als er sprake is van meerdere panden) dan krijgt u later de specificatiestaat toegezonden. In verband met de beperkte ruimte in de Berichtenbox kan deze niet digitaal worden verzonden en komt deze nog per post. U kunt dan helaas nog niet alleen digitaal uw post ontvangen.

DigiD machtigen

U kunt in de Berichtenbox gebruikmaken van de machtiging om voor anderen berichten te lezen of door anderen te laten lezen. Dit is onder andere handig voor mensen die hulp nodig hebben met hun belastingzaken en voor partners die elkaars zaken regelen.
Met DigiD machtigen geeft u iemand anders toestemming om met zijn eigen DigiD uw overheidszaken namens u te regelen. U bepaalt zelf waarvoor u iemand machtigt en voor hoe lang. 

Verdere ontwikkeling

Op dit moment is de gemeente nog bezig met de ontwikkeling en uitbreiding van de Berichtenbox. In de toekomst wil de gemeente zoveel mogelijk post digitaal gaan verzenden. U houdt de mogelijkheid om de post ook op papier te ontvangen. De gemeente houdt u op de hoogte van de ontwikkelingen via www.denhaag.nl/Berichtenbox.


Gepubliceerd: 
25 januari 2017
Laatste wijziging: 
14 februari 2017