Uw zoekopdracht

DigiD

Gepubliceerd: 
24 juli 2014
Laatste wijziging: 
04 augustus 2014

DigiD staat voor 'Digitale Identiteit'. Met DigiD kunt u allerlei zaken online regelen bij instellingen van de overheid.

De overheid kan met DigiD uw identiteit op internet controleren. Ook de gemeente Den Haag werkt voor bepaalde producten en diensten met DigiD.

Aanvragen DigiD

DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. U vraagt DigiD aan via de website van DigiD. Daar leest u ook precies hoe DigiD werkt.

Waarvoor kunt u DigiD gebruiken?

Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht. Zo kunt u veel producten van de gemeente online aanvragen in het digitale loket. Ook kunt u uw gemeentelijke belastingzaken voor een deel digitaal regelen. Om digitaal akten aan te vragen met een DigiD, moet u wel zijn ingeschreven in een Nederlandse gemeente.

Problemen bij het inloggen

Heeft u problemen met het inloggen met DigiD? Dat kan komen omdat:

  • uw DigiD niet is geactiveerd
  • u niet in Den Haag woont en producten van Publiekszaken van de gemeente Den Haag probeert te bestellen. Sommige producten van de gemeente Den Haag kunt u namelijk alleen met uw DigiD bestellen als u in Den Haag woont. Dat geldt bijvoorbeeld voor uittreksels uit de basisregistratie personen (BRP).
  • u nog geen aanslag van Belastingzaken heeft ontvangen.
  • de aanslag van Belastingzaken niet op uw naam staat.
  • de indicatie geheimhouding aanstaat in de BRP. Als deze aanstaat kunt u niet met DigiD in Mijn Den Haag inloggen.

Veelgestelde vragen over DigiD

Op de website van DigiD vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over DigiD.

DigiD voor Nederlanders in het buitenland

Als u in het buitenland woont en de Nederlandse nationaliteit heeft, kunt u bij een aantal gemeenten een DigiD aanvragen. Dat kan ook bij de gemeente Den Haag. Lees meer over op DigiD voor Nederlanders in het buitenland.

Gepubliceerd: 
24 juli 2014
Laatste wijziging: 
04 augustus 2014

U verlaat DenHaag.nl. Wilt u doorgaan?