Uw zoekopdracht

DigiD

Gepubliceerd: 
06 januari 2014
Laatste wijziging: 
31 december 2013

DigiD staat voor 'Digitale Identiteit'. DigiD is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan controleren. Zo kunt u allerlei zaken online regelen bij instellingen van de overheid. Lees hieronder ook hoe u DigiD aanvraagt.

Aanvragen DigiD

DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. U vraagt DigiD aan via de website van DigiD. Daar leest u ook precies hoe DigiD werkt.

Waarvoor kunt u DigiD gebruiken?

Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht. Zo kunt u veel producten uit het Digitale Loket van de gemeente Den Haag online aanvragen. Ook kunt u uw gemeentelijke belastingzaken voor een deel digitaal regelen. U kunt alleen digitaal akten aanvragen met een DigiD als u bent ingeschreven in een Nederlandse gemeente.

Problemen bij het inloggen

Heeft u problemen met het inloggen met DigiD? Dat kan komen omdat:

  • uw DigiD niet is geactiveerd
  • u niet in Den Haag woont en producten van Publiekszaken van de gemeente Den Haag probeert te bestellen. Sommige producten van de gemeente Den Haag kunt u wel met uw DigiD bestellen als u niet in Den Haag woont, zoals geboorteaktes. Maar andere producten niet, zoals uittreksels uit de BRP (voorheen GBA).
  • u nog geen aanslag van Belastingzaken heeft ontvangen
  • de aanslag van Belastingzaken niet op uw naam staat.
  • de indicatie geheimhouding aanstaat in de BRP (voorheen GBA). Als deze aanstaat kunt u nu helaas niet met DigiD in Mijn Den Haag inloggen.

Veelgestelde vragen over DigiD (faq's)

Op de website van DigiD vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over DigiD.

DigiD voor Nederlanders in het buitenland

Als u in het buitenland woont en de Nederlandse nationaliteit heeft, kunt u bij een aantal gemeentes een DigiD aanvragen. Lees hierover meer op DigiD voor Nederlanders in het buitenland.

Gepubliceerd: 
06 januari 2014
Laatste wijziging: 
31 december 2013

U verlaat DenHaag.nl. Wilt u doorgaan?