Voor driekwart van de buurten in Den Haag lijkt een warmtenet de beste oplossing

Den Haag werkt aan een duurzame toekomst zonder aardgas. Het conceptontwerp warmteprogramma dat het college vandaag vrijgeeft voor participatie met de stad laat zien hoe de stad de komende jaren overstapt van fossiele brandstoffen naar schone energie voor verwarmen, koken en warm water in onze huizen. Het conceptontwerp warmteprogramma bouwt voort op de transitievisie warmte...

Landelijke BOB-campagne van start in Den Haag

In aanwezigheid van demissionair minister Robert Tieman (ministerie van Infrastructuur en Waterstaat) nam de politie vrijdagavond blaastesten af bij de bestuurders van motorvoertuigen, die bij een negatieve blaastest aan het rad mochten draaien voor een prijs. Op de Royal Christmas Fair konden bezoekers een foto maken in een feestelijke 'photobooth', waarna ze een gratis alcoholvrij drankje kregen en kans maakten op het winnen van een BOB-fiets.

Gemeente Den Haag en Hoogheemraadschap van Delfland onderzoeken aquathermie: 20.000 huishoudens verwarmen met afvalwater

Vandaag hebben het Hoogheemraadschap van Delfland en de gemeente Den Haag een intentieverklaring ondertekend om samen te onderzoeken hoe gezuiverd afvalwater kan worden ingezet als duurzame warmtebron. Het gaat om water van circa 20 graden dat nu nog via enorme leidingen naar afvalwaterzuiveringsinstallatie Houtrust en vervolgens de Noordzee stroomt. Door deze warmte te benutten, kunnen in de toekomst maar liefst 20.000 Haagse huishoudens worden verwarmd zonder aardgas.

Gemeente Den Haag verkent geothermiebron in Mariahoeve

De gemeente Den Haag onderzoekt of een geothermiebron in de wijk Mariahoeve kan worden gerealiseerd. Zo’n bron haalt duurzame warmte uit de diepe ondergrond, waarmee woningen en bedrijven in de wijk langdurig en betaalbaar verwarmd kunnen worden. Dit past binnen de Haagse plannen om stap voor stap over te gaan op schone warmte.

Nieuwe samenwerking gemeente Den Haag en Staatsbosbeheer voor extra groen

De gemeente Den Haag en Staatsbosbeheer gaan meer samenwerken om de natuur in Den Haag beter te beschermen en te versterken. Een deel van de parkeergelden van het Zwarte Pad in Scheveningen gaat voortaan naar een gezamenlijk fonds voor natuurbeheer en nieuwe groene projecten. Met deze inkomsten kunnen de gemeente en Staatsbosbeheer investeren in het...

Gemeente vraagt aandacht voor goede verlichting op basisscholen

Op de Van Hoogstraatenschool in Bezuidenhout is vanochtend aandacht besteed aan de campagne ‘Aan in het donker’. Wethouder Arjen Kapteijns (mobiliteit), de wijkagent en meerdere BOA’s van de Handhavingsorganisatie stonden op het schoolplein om de kinderen die goed verlicht naar school waren gekomen te belonen met een FLUOkids sticker, waarmee de kinderen kunnen sparen voor leuke beloningen. Kinderen die nog niet verlicht aankwamen kregen gratis fietslampjes om morgen alsnog een sticker te verdienen.

Den Haag ‘Pak je voordeel!’

Isoleren en energie besparen is niet alleen goed voor de portemonnee, het is ook een belangrijke stap richting een duurzame, aardgasloze en toekomstbestendige stad. Daarom lanceert de gemeente Den Haag de campagne ‘Pak je voordeel!’. Met deze campagne stimuleert de gemeente inwoners om hun woning beter te isoleren en daarmee energie te besparen.

Haagse Milieu Services neemt maatregelen tegen aanvoer van bedrijfsafval bij afvalbrengstations

Tijdens een reguliere controle door de Omgevingsdienst Haaglanden (ODH) is vastgesteld dat er bij het afvalbrengstation van het Haagse Milieu Services (HMS) aan de Plutostraat bedrijfsafval werd aangeboden met gebruik van particuliere afvalpassen. Het aanbieden van bedrijfsafval op gemeentelijke afvalbrengstations is niet toegestaan. Deze zijn uitsluitend bedoeld voor de verschillende afvalstromen van bewoners.

Contact

Hoe kunnen we helpen?