Persberichten

Den Haag eerste padvriendelijkste gemeente van Nederland

De gemeente Den Haag heeft op woensdag 10 december 2025 de titel “Padvriendelijkste gemeente van het jaar” gekregen. De prijs werd toegekend door de initiatiefnemers van het project Pad uit de Put en gaat naar een gemeente die opvallend veel doet om hun omgeving veiliger en geschikter te maken voor amfibieën. De gemeente Den Haag is de eerste gemeente die deze titel krijgt. Wethouder Robert Barker (Dierenwelzijn) nam de prijs in ontvangst.

Gemeente Den Haag verkent geothermiebron in Mariahoeve

De gemeente Den Haag onderzoekt of een geothermiebron in de wijk Mariahoeve kan worden gerealiseerd. Zo’n bron haalt duurzame warmte uit de diepe ondergrond, waarmee woningen en bedrijven in de wijk langdurig en betaalbaar verwarmd kunnen worden. Dit past binnen de Haagse plannen om stap voor stap over te gaan op schone warmte.

Samen optreden tegen georganiseerde misdaad op Scheveningen

Teams van politie, Koninklijke Marechaussee, gemeente Den Haag, Douane en Rijksbelastingdienst trokken op maandag 1 december de Scheveningse Haven in. Tijdens de zichtbare havenactie zijn verschillende misstanden aangetroffen: arrestatie voor een nog openstaande gevangenisstraf, zeer grote hoeveelheid tabak aangetroffen en boetes voor diverse overtredingen.

Nieuwe samenwerking gemeente Den Haag en Staatsbosbeheer voor extra groen

De gemeente Den Haag en Staatsbosbeheer gaan meer samenwerken om de natuur in Den Haag beter te beschermen en te versterken. Een deel van de parkeergelden van het Zwarte Pad in Scheveningen gaat voortaan naar een gezamenlijk fonds voor natuurbeheer en nieuwe groene projecten. Met deze inkomsten kunnen de gemeente en Staatsbosbeheer investeren in het...

Samen voor een sterke basis: van voorschool tot vervolgonderwijs

De gemeente Den Haag, schoolbesturen, kinderopvang, jeugdhulp en welzijnsorganisaties zetten de komende jaren gezamenlijk de schouders onder één doel: zorgen dat alle Haagse kinderen en jongeren een sterke basis hebben om op te groeien, te leren en zich te ontwikkelen.

Gemeente investeert flink in honden

Den Haag heet het afgelopen jaar flink geïnvesteerd in hondenlosloopgebieden. Zo zijn op verschillende plekken kuilen gedicht en is hekwerk geplaatst zodat honden niet op drukke wegen kunnen rennen. Ook is bij de Energiecentrale een hondenlosloop gebied, inclusief tunnels, banden, geopend. Dit op basis van een initiatief van bewoners.

Nieuw70: Haagse ontwikkelingen om trots op te zijn

Dilan is trots op de aanschuiftafels die vrijwilligster Wanda organiseert, Fred is trots op de vernieuwde Badhuisstraat, en Duvan op het wijkfeest dat jongeren Marcino en Seydi hebben georganiseerd. Overal in de stad zijn er bijzondere initiatieven die Den Haag mooier, groener, creatiever en gezelliger maken. Grote én kleine projecten, vaak letterlijk om de hoek. Den Haag heeft oneindig veel om trots op te zijn.

Contact

Hoe kunnen we helpen?