Toekomstplan voor Den Haag Centraal officieel vastgesteld

Gisterenavond stemde de Haagse gemeenteraad in met de ‘ontwikkelvisie Den Haag Centraal'. Het gebied moet in 2040 levendig, groen en goed verbonden zijn, is de ambitie in deze toekomstvisie. In het gebied komen meer woningen, betere verbindingen voor voetgangers en fietsers en meer groen. Ook komt er ruimte voor voorzieningen en meer kantoren. In het gebied komen de komende jaren 2.250-2.500 woningen, 130.000 m2 kantoorruimte en ruim 21.000 m2 ruimte voor maatschappelijke voorzieningen, zoals huisartsen, apotheken, wijkcentra, onderwijs en cultuur.

Den Haag investeert miljoenen in stationsomgeving Laan van NOI

De Haagse gemeenteraad heeft op 13 september ingestemd met het investeren van 10,9 miljoen euro in de stationsomgeving Laan van NOI. Het Haagse stadsbestuur doet deze investering om de omgeving van het station aangenamer en groener te maken. Met name wordt er geïnvesteerd rondom het project ‘SoZA’, het oude ministerie van Sociale Zaken. Het voormalige ministeriegebouw maakt plaats voor 1000 tot 1200 woningen en een kantoortoren. 

Jeugdlintjes uitgereikt aan elf Haagse jongeren

Elf Haagse Jongeren hebben vandaag een Haags Jeugdlintje in ontvangst genomen. Het Jeugdlintje is een jaarlijkse onderscheiding voor jongeren die zich afgelopen jaar op een bijzondere manier hebben ingezet voor de stad. De lintjes werden in Theater Diligentia uitgereikt door wethouder Hilbert Bredemeijer, in aanwezigheid van trotse ouders, vrienden en familie.

ADO Den Haag keert terug naar het hart van de stad

De langgekoesterde wens van zowel de gemeente Den Haag als ADO Den Haag gaat in vervulling: het eerste mannenelftal van ADO Den Haag zal in de loop van het nieuwe seizoen weer in het Zuiderpark gaan trainen.

Contact

Hoe kunnen we helpen?