Training omgaan met financiële hulpvragen

In deze training leert u de klant anders om te gaan met geld en administratie. U krijgt door communicatietechnieken (nieuwe) inzichten om de klant te begeleiden.

Voor wie?

Voor professionals en vrijwilligers die de training ‘Financiële Hulpverlening’ hebben gevolgd.

Inhoud training

De training behandelt de volgende onderwerpen:

  • dagdeel 1: Signalen en oorzaken van soorten schulden
  • dagdeel 2: In 4 stappen grip op geld krijgen en inzicht krijgen wat de competenties voor financiële zelfredzaamheid zijn
  • dagdeel 3: Kennismaken met de motiverende gespreksvoering

Na deze training:

  • herkent u signalen die wijzen op geldproblemen
  • weet u welke soorten schulden er zijn
  • zet u de klant in zijn kracht
  • weet u de klant te motiveren om zijn talenten te benutten
  • heeft u een goede kennis van de sociale kaart van Den Haag om de klant door te  verwijzen
  • heeft u kennisgemaakt met motiverende gespreksvoering

U krijgt na afloop een bewijs van deelname.

Kosten

Gratis.

Data training

In verband met het coronavirus zijn onderstaande data onder voorbehoud.
  • Maandagmiddag 28 september 2020, van 13.00 tot 16.00 uur. Overige lessen op 5 en 12 oktober 2020. Deze training is uitsluitend online.
  • Dinsdagmiddag 10 november 2020, van 13.00 tot 16.00 uur. Overige lessen op 17 en 24 november 2020.

De training gaat door bij minimaal 8 deelnemers en wordt gegeven op Stadskantoor Leyweg, Leyweg 813.

    Aanmelden

    Meld u aan voor de training

    Contact

    Stuur voor meer informatie een e-mail naar financieelgezond@denhaag.nl. Voor deze training kunt u ook bellen met 06 - 15 61 93 61, bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.