Omgaan met financiële hulpvragen

In deze training leert u de klant anders om te gaan met geld en administratie. U krijgt door communicatietechnieken (nieuwe) inzichten om de klant anders te begeleiden.

Voor wie?

Voor professionals en vrijwilligers die de training ‘Hulp bij financiële problemen’ hebben gevolgd en onder andere klanten begeleiden bij hun financiën. Maar ook voor professionals die nog onbekend zijn met dit soort hulpverlening.

Inhoud training

De training behandelt de volgende onderwerpen:

  • dagdeel 1: Signalen en oorzaken van soorten schulden
  • dagdeel 2: In 4 stappen grip op geld krijgen en inzicht krijgen wat de competenties voor financiële zelfredzaamheid zijn
  • dagdeel 3: Kennismaken met de motiverende gespreksvoering

Na deze training:

  • herkent u signalen die wijzen op geldproblemen
  • weet u welke soorten schulden er zijn
  • zet u de klant in zijn kracht
  • weet u de klant te motiveren om zijn talenten te benutten
  • heeft u een goede kennis van de sociale kaart van Den Haag om de klant door te  verwijzen
  • heeft u basiskennis over motiverende gespreksvoering

U krijgt na afloop een bewijs van deelname.

Kosten

Gratis.

Data training

  • Donderdagmiddag 20 juni 2019, van 13.00 tot 16.00 uur. Overige lessen: 27 juni en 4 juli 2019.

De training wordt gegeven op stadeelkantoor Escamp, Leyweg 813.

    Aanmelden

    Meld u aan voor de training

    Contact

    Stuur voor meer informatie een e-mail naar financieelgezond@denhaag.nl. Voor deze training kunt u ook bellen met 06 - 15 61 93 61, bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.