Subsidie straataanpak Van Reesstraat en Maastrichtsestraat 2022

Voor de Van Reestraat en Maastrichtsestraat is er een speciale subsidie voor het isoleren van woningen. De gemeente vergoedt eigenaren of VvE’s voor 25% van de kosten voor dak-, vloer-, glas en/of gevelisolatie.

U kunt tot en met 31 december 2022 subsidie aanvragen. De subsidie voor 2022 is in totaal € 200.000. Als het subsidiebedrag op is, sluit de regeling. U kunt dan geen aanvraag meer doen. Stuur een mail naar straataanpak@denhaag.nl om na te vragen hoeveel er nog beschikbaar is.

Voor wie

  • Particuliere woningeigenaren in de Van Reesstraat:

    • 1 tot en met 99 (even en oneven, met uitzondering van nummer 2 en 12)
    • 101 tot en met 119 (oneven)
    • 122
  • Particuliere woningeigenaren in de Maastrichtsestraat

    • 1 tot en met 11 (oneven)
    • 12 tot en met 18 (even)
    • 21 tot en met 109 (met uitzondering van 44)
    • 111 tot en met 115 (oneven)
  • Vereniging van Eigenaren (VvE's) in de Van Reesstraat en Maastrichtsestraat.

Voorwaarden

  • U kunt de subsidie vooraf aanvragen.
  • In de instructiebladen op de pagina Hoe isoleert u uw dak of vloer staat hoe u het werk moet uitvoeren. Denkt u dat het werk toch anders moet? Neem dan eerst contact op met de gemeente. U kunt uw offerte met uitleg sturen naar e-mailadres bouwecologie@denhaag.nl. Daarna kijkt de gemeente of u recht heeft op subsidie.
  • Bij glasisolatie heeft deze een U-waarde van maximaal 1,2 W/m2K. Voor Triple-glas geldt een U-waarde van maximaal 0,7 W/m2K.
  • U kunt voor 1 adres subsidie aanvragen voor de dak-, vloer-, glas en/of gevelisolatie in uw woning. Uw aanvraag hoeft niet in 1 keer, het kan in delen.

Nodig bij uw aanvraag

  • Een kopie van het laatste bankafschrift waaruit blijkt dat de rekening op naam van de aanvrager staat.
  • Als een aannemer het werk uitvoert

    • Een kopie van de offerte van de aannemer met een overzicht van

      • de gebruikte materialen
      • de arbeidsuren voor het aanbrengen van de isolatie
    • De subsidieaanvrager moet dit overzicht goedkeuren. De offerte mag niet ouder zijn dan 4 maanden op het moment dat u de aanvraag instuurt.
  • Als u het werk zelf uitvoert

    • Een overzicht van de kosten van de materialen en andere kosten die nodig zijn
    • Als de VvE de subsidie aanvraagt

      Wanneer u als VvE subsidie aanvraagt, moet u extra meesturen:

      • VvE-vergaderbesluit waarin de VvE akkoord gaat met de voorgestelde maatregelen
      • een kopie bankafschrift van de VvE-rekening met IBAN
    • Als de VvE voor de 1e keer subsidie aanvraagt, dan moet u ook meesturen:

      • een oprichtingsakte
      • statuten
      • balans (als de VvE dit jaar is opgericht)

      Aanvragen

      Wilt u subsidie aanvragen? Download hieronder het aanvraagformulier.

      Aanvraagformulier subsidie Straataanpak Van Reesstraat (PDF, 107,8 kB)
      Aanvraagformulier subsidie Straataanpak Maastrichtsestraat (PDF, 107,8 kB)

      Vul het formulier in, print het en onderteken het.
      Stuur het met de nodige bijlagen naar: subsidies@denhaag.nl.

      U kunt het formulier en de bijlagen ook via de post sturen naar:

      Burgemeester en wethouders
      Centraal Subsidiebureau
      Postbus 16106
      2500 BC Den Haag

      Hoelang duurt het?

      Binnen 12 weken na uw aanvraag krijgt u bericht van de gemeente.

      Verantwoording

      Binnen 12 weken na de werkzaamheden moet u de subsidie verantwoorden. Download hieronder het verantwoordingsformulier.

      Verantwoording subsidie straataanpak Van Reesstraat (PDF, 94,7 kB)
      Verantwoording subsidie straataanpak Maastrichtsestraat (PDF, 94,8 kB)

      Vul het formulier in, print het en onderteken het.

      Stuur binnen deze 12 weken na de werkzaamheden de volgende documenten naar subsidies@denhaag.nl:

      • het volledig ingevulde en ondertekende formulier
      • de factuur of facturen van de gemaakte kosten voor het isoleren, Deze facturen mogen niet ouder zijn dan 1 jaar vanaf het moment dat u de aanvraag deed.

      Heeft u meer subsidie gehad dan nodig? Of zijn de werkzaamheden niet helemaal gedaan of klaar? Dan betaalt u dat geld terug aan de gemeente.

      Goed om te weten

      De gemeente mag de uitgevoerde werkzaamheden controleren. Ook kan de gemeente in de tussentijd met u contact opnemen voor een controle.

      Contact

      Heeft u vragen over de status van uw aanvraag? Stuur dan een e-mail naar csbadvies@denhaag.nl.

      Zie ook

      Subsidieregeling wonen op schone energie Den Haag 2022 (RIS311083)