Contact met de afdeling Parkeren

Veel zaken over parkeren regelt u zelf online. Komt u er toch niet uit? Stel dan uw vraag aan de afdeling Parkeren.

Veel parkeerzaken kunt u zelf online regelen. Bijvoorbeeld:

Bekijk alle onderwerpen op de pagina Parkeren. Of ga direct naar MijnDenHaag.

Bel 14070

Heeft u een vraag voor de afdeling parkeren? Bel dan naar 14070.

Chatten

U kunt uw vraag ook stellen via de chat. U vindt de chatknop op de pagina contact met de gemeente.

E-mail of brief sturen

Wilt u liever een e-mail of brief sturen? Bekijk de adressen.

Veelgestelde vragen

  • Lees wat u kunt doen bij problemen met aan- en afmelden. Probeer ondertussen op een andere manier te betalen, bijvoorbeeld bij een parkeerautomaat of via mobiel parkeren.
  • U kunt bij de gemeente uw pincode opvragen. U kunt ook een nieuwe code aanvragen. Dit regelt u zelf via MijnDenHaag. Kijk voor meer informatie op Parkeervergunning: pincode of meldnummer aanvragen, opvragen of wijzigen.
  • Heeft u bij de parkeerautomaat betaald en verschijnt de melding 'betaling is mislukt'? Betaal dan opnieuw voor de tijd die u wilt parkeren. U kunt het te veel betaalde bedrag later terugvragen aan de gemeente. Stuur hiervoor een e-mail naar betalingparkeerautomaatmislukt@denhaag.nl. Stuur mee:

    • uw naam
    • uw adres
    • uw bankrekeningnummer
    • het nummer van de parkeerautomaat waar u betaald heeft
    • een kopie van het volledige bankafschrift waarop de dubbele afschrijving staat U ontvangt binnen 2 weken het te veel betaalde bedrag terug.

    Storing

    Is er een storing? Bel dan met (070) 353 68 20. Dit telefoonnummer staat ook op de sticker op de parkeerautomaat.

  • Betaal uw parkeerbon direct via MijnDenHaag. Of maak het bedrag over naar de gemeente. Lees hierover meer op de pagina Parkeerbon (naheffingsaanslag).

    Kunt u de parkeerbon niet op tijd betalen? Vraag dan om een betalingsregeling.

  • Heeft u een parkeerboete gekregen en was dat niet terecht? Dan kunt u bezwaar maken tegen een parkeerbon (naheffingsaanslag).

    Bent u het niet eens met een ander besluit van de gemeente? Lees hoe u dan bezwaar maakt.

  • U kunt per periode 50 parkeeruren bijkopen. Dat doet u via MijnDenHaag. Kijk voor meer informatie op Parkeeruren bijkopen en meenemen.
  • Vraag een vervangende kaart aan bij de gemeente. Hiervoor betaalt u kosten. Ga voor meer informatie naar Gehandicaptenparkeerkaart verloren of gestolen.
  • In MijnDenHaag kunt u:

    • uw kenteken wijzigen (tijdelijk en permanent)
    • automatische incasso instellen
    • uw rekeningnummer wijzigen
    • uw parkeervergunning betalen
    • uw parkeervergunning opzeggen
    • uw pincode wijzigen
    • uw parkeertegoed bekijken
    • parkeertegoed bijkopen
    • uw parkeergebied bekijken
    • uw parkeerbon betalen

Zie ook

Gepubliceerd: 23 september 2021Laatste wijziging: 23 september 2021