Bezoek aan- en afmelden voor parkeren via kenteken

U kunt op 3 manieren kentekens aan- en afmelden: via een app (COZITY), online of telefonisch. Lees hoe u uw bezoek aan- en afmeldt via het kentekensysteem.

Voordelen van kentekens digitaal (via app of online) aanmelden

  • U kunt meerdere kentekens opslaan in uw adresboek en deze snel selecteren.
  • U kunt in 1 keer kentekens van bezoekers voor meerdere dagen aanmelden.

Digitaal aanmelden van bezoek

  • Toets uw meldnummer, de bijbehorende pincode en het kenteken van uw bezoeker in om de parkeeractie aan te melden.
  • Voer de begindatum/-tijd van het bezoek in.
  • Als u wilt, kunt u ook de verwachte einddatum/-tijd van het bezoek invoeren.
  • Als u geen eindtijd invoert wordt uw bezoek automatisch aan het eind van het betaald parkeren afgemeld.
  • In gebieden waar het betaald parkeren in het weekend doorloopt tot 2.00 uur, wordt de aanmelding automatisch beëindigd om 0.00 uur.
  • U kunt de aankomsttijd, de vertrektijd en de datum zelf aanpassen.
  • U kunt bezoek voor de volgende dag of voor meerdere dagen in 1 keer aanmelden.
  • U kunt meerdere kentekens tegelijk aanmelden (maximaal 15).
  • Komt uw bezoek aan voordat het betaald parkeren ingaat? Dan kunt u uw bezoek alvast aanmelden. De verrekening van uren gaat in vanaf het moment dat het betaald parkeren ingaat.

Dit geldt niet in gebieden waar verschillende tijden voor betaald parkeren gelden, zoals Centrum, Centrum-Zuid, Leyenburg, Scheveningen Bad-Dorp en Transvaal.

  • Na het aanmelden van uw bezoek verlaat u de app of website door naar het menu te gaan en uit te loggen.

Download de app of kies voor online aanmelden

U kunt de app COZITY downloaden op uw telefoon of tablet. U vindt de app in de Google Playstore en de App Store. Zoek op COZITY. U voert de eerste keer in dat u de app in Den Haag wilt gebruiken en u kunt aan de slag.

Bezoek aanmelden

Telefonisch aanmelden van bezoek

U kunt telefonisch bezoek alleen voor 1 dag aanmelden, niet voor meerdere dagen.

  • U kunt uw bezoek telefonisch aanmelden via (070) 890 00 20. U betaalt lokaal tarief.
  • U kunt telefonisch geen eindtijd van het bezoek invoeren. Bij het vertrek van uw bezoek belt u opnieuw om uw bezoek af te melden.
  • Uw bezoek wordt bij een telefonische aanmelding automatisch afgemeld om 0.00 uur.
In gebieden waar het betaald parkeren in het weekend doorloopt tot 2.00 uur, wordt de aanmelding automatisch beëindigd om 0.00 uur. Wilt u uw bezoek langer laten parkeren, meld dan opnieuw telefonisch aan.
  • U kunt meerdere kentekens tegelijk aanmelden (maximaal 9).
  • Om het kenteken dat u wilt aanmelden duidelijk in te spreken, kunt u gebruikmaken van een spellingsalfabet. Zie bijvoorbeeld de website leren.nl.

    Afmelden van bezoek

    • Meld uw bezoek af met de app, online of telefonisch.
    • Vertrekt uw bezoek op een moment dat er geen betaald parkeren meer geldt? Zodra het betaald parkeren stopt wordt uw bezoek automatisch afgemeld als u het via de app of online heeft aangemeld. U hoeft uw bezoek dan dus niet meer af te melden.

    Dit geldt niet wanneer uw bezoek telefonisch is aangemeld. Uw uren lopen dan altijd door tot 0.00 uur tenzij u de parkeeractie eerder actief afmeldt.

    • In gebieden waar het betaald parkeren in het weekend doorloopt tot 2.00 uur, wordt de aanmelding automatisch beëindigd om 0.00 uur. Wilt u uw bezoek langer laten parkeren, meld dan opnieuw aan.

    Video over aan- en afmelden

    In de video kunt u zien hoe het aan- en afmelden van kentekens van uw bezoekers werkt.

    Bekijk de video Bezoekersparkeren Zo werkt het aan- en afmelden van kentekens van uw bezoekers

    Storing

    Is er een storing bij het aan- en afmelden of werkt de app niet goed? Kijk dan op Storing bij aan- en afmelden bezoekers via kenteken.

    Parkeergeschiedenis opvragen

    Wilt u uw parkeergeschiedenis opvragen? Log dan in op https://parkerendenhaag.citypermitloket.nl.

    Pincode of meldnummer kwijt?

    Bij de bezoekersvergunning horen een meldnummer en een pincode om uw bezoek aan- en af te melden. Lees wat u moet doen als u uw pincode of meldnummer kwijt bent.

    Privacy en parkeergegevens

    In het nieuwe bezoekersparkeersysteem is de privacy van uw bezoekers gewaarborgd. Aangemelde kentekens worden alleen gebruikt om te controleren of voor het parkeren betaald is. Maximaal 48 uur na het afmelden worden de geregistreerde gegevens geanonimiseerd.

    Vragen?

    Voor vragen over het bezoekersparkeren kunt u bellen met 14070, op werkdagen van 8.30 tot 0.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 0.00 uur en op zondag van 12.00 tot 0.00 uur. Belt u buiten kantooruren? Luister het bandje af en kies optie 0 van het keuzemenu. Dan krijgt u iemand aan de lijn.

    Zie ook Parkeervergunning voor bezoekers

    Gepubliceerd: 19 september 2017Laatste wijziging: 20 september 2017