Meld- en Steunpunt Woonoverlast
Heeft u overlast van iets of iemand in uw woonomgeving? Doe een melding bij het Meld- en Steunpunt Woonoverlast.
Meld bijvoorbeeld:
- geluidsoverlast
- burenconflicten
- onveilig voelen rond het portiek
- vervuiling
- dierenoverlast
- illegale kamerverhuur
Voor wie?
Het Meld- en Steunpunt Woonoverlast is er voor:
- eigenaars
- bewoners
- huurders van particuliere woningen.
Huurt u bij een corporatie? Meld uw overlast dan daar.
Woonoverlast melden
Werkwijze Meld- en Steunpunt Woonoverlast
Het Meld- en Steunpunt Woonoverlast werkt samen met verschillende partners uit het Haagse netwerk. Zij kunnen verschillende vormen van woonoverlast oppakken. Bijvoorbeeld:
- partijen die zorg en begeleiding kunnen bieden zoals GGD of Bureau Bemiddeling & Mediation
- politie
- gemeentelijke handhavingsteams
Het Meldpunt bekijkt per zaak welke partner het beste een oplossing kan bieden. Dit wordt besproken met de melder van de overlastzaak. Zijn er meerdere partners bij de aanpak van een zaak betrokken? Dan is een casemanager van het Meld- en Steunpunt Woonoverlast het aanspreekpunt.
In verband met het coronavirus kan het wat langer duren voordat de gemeente uw melding in behandeling neemt.
Haagse Pandbrigade
Is er sprake van onrechtmatig wonen of ander onrechtmatig gebruik van een woning? Bijvoorbeeld een hennepplantage? Dan pakt de Haagse Pandbrigade dit op.
Meer informatie
- Haagse Pandbrigade
- Kamer verhuren
- Woning tijdelijk verhuren
- Evaluatie Haagse Aanpak Woonoverlast 2007 - 2012 (RIS252251)
Gepubliceerd: 19 juli 2017Laatste wijziging: 22 september 2020