Meldpunt Overlast Scheveningen

Bewoners en ondernemers in Scheveningen die in de zomermaanden overlast ondervinden, kunnen tussen 26 april en 1 november 2021 terecht bij het Meldpunt Overlast Scheveningen.

U kunt uw melding van overlast op 2 manieren doorgeven.

  • Via de meldingsapp. Ga met uw smartphone naar scheveningenmeldt.nl.

  • Bel telefoonnummer 14070. Openingstijden:

    • maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 23.00 uur

    • zaterdag, zondag en feestdagen van 13.00 tot 23.00 uur

      Bel bij spoed altijd 112 (politie, brandweer en ambulance).
      Voor niet-spoedeisende hulp kunt u de politie bellen op telefoonnummer 0900-8844.

      Bekijk de video

      De video Meldpunt Overlast Scheveningen geeft meer informatie over het meldpunt. En hoe en wanneer u een melding kunt maken.

      Bekijk de video Meldpunt Overlast Scheveningen (YouTube-kanaal van de gemeente)

      Veelgestelde vragen

      • U kunt allerlei niet-spoedeisende situaties melden:

        • geluidsoverlast
        • parkeren
        • wildkamperen
        • drank- of drugsgebruik
        • wildplassen of -poepen
        • kapot straatmeubilair
        • afval
        • stankoverlast
        • vandalisme
        • hondenpoep
        • verkeersoverlast
        • wateroverlast

        U kunt de melding ook anoniem (zonder uw naam) doen.

        Bewaarkaart Scheveningen (PDF, 291,6 kB)
        • Meldingen openbare ruimte (zoals afval of kapotte stoeptegels): binnen 3 werkdagen.
        • Meldingen veiligheid of spoedsituaties (zoals straatraces, parkeren of wildkamperen): zo snel mogelijk.

        Meldingen worden opgepakt door de gemeente, politie of de Omgevingsdienst Haaglanden.

      • Melding doen

        1. Ga via uw internetbrowser naar scheveningenmeldt.nl (als u een snelkoppeling heeft, klikt u daarop).
        2. Kies de locatie, dat kan op 3 manieren:

          1. vul het adres in
          2. klik of tik de locatie aan
          3. zoek de locatie op via gps
        3. Klik op ‘nieuwe melding’.
        4. Beschrijf de overlast en voeg eventueel foto’s toe.
        5. Vul uw gegevens in als u een bericht wilt ontvangen. Anoniem blijven mag ook.
        6. U krijgt een bevestiging dat de melding is gelukt.

        Op uw telefoon zetten

        U zet de app op uw telefoon via een 'snelkoppeling'. Hoe u dat doet, verschilt per toestel. Bekijk de video Meldpunt Overlast Scheveningen voor een uitleg.

        De app is alleen beschikbaar in het Nederlands. U gebruikt de app via een website (webapp). Het staat daarom niet in de App Store of Google Play Store. De app voldoet aan alle regels voor privacy en veiligheid.

      • Scheveningen heeft in de zomermaanden veel overlast van bezoekers. Bewoners en ondernemers willen dat dit snel opgelost wordt. Daarom is er een meldpunt gekomen. Voor de gemeente en politie is het meldpunt ook belangrijk. Zij kunnen dan zien wat voor overlast er is en waar. En daar iets tegen doen. Het meldpunt is een proef en duurt tot 1 november. Daarna kijkt de gemeente of het meldpunt geholpen heeft. En hoe ze overlast in de toekomst sneller kan oplossen.

        Het meldpunt is onderdeel van Actieplan Scheveningen. Lees meer over het actieplan.

      Gepubliceerd: 15 juni 2021Laatste wijziging: 14 juni 2021