Den Haag - De Sport- en Beweegwijzer 50+

De Sport- en Beweegwijzer 50+

De Sport- en Beweegwijzer 50+ is een handige brochure voor de actieve 50-plusser. Deze brochure helpt u op weg als u wilt gaan sporten.

In Den Haag is veel mogelijk op sportgebied. Ook voor ouderen. Sporten brengt u in balans en houdt uw conditie op peil. Wie sport, ontmoet andere mensen.

Voor jong en oud is voldoende beweging belangrijk. Om gezond te blijven, om de kans om hart- en vaatziekten te verminderen en obesitas (ernstig overgewicht) tegen te gaan. Sporten en bewegen is ook belangrijk voor sociale contacten en u gewoon lekker fit te voelen. Maar bovenal is het erg leuk en plezierig om (samen) te doen.

In een gymzaal rollen sporters een bal naar elkaar (Foto: Valerie Kuypers)
In een gymzaal rollen sporters een bal naar elkaar (Foto: Valerie Kuypers)

Beweegrichtlijnen volwassenen en ouderen

Hoeveel moeten mensen bewegen om gezond te blijven? Hiervoor zijn beweegrichtlijnen opgesteld.

  • Doe minstens 150 minuten per week matige intensieve inspanning. Dit is ongeveer 25 minuten per dag.
  • Beweeg langer, vaker en/ of intensiever
  • Doe minstens 2 keer per week spier- en botversterkende activiteiten samen met balansoefeningen.
  • En vooral: zorg dat u niet teveel stilzit.

Meer informatie vindt u op www.allesoversport.nl.

Brochure

Wilt u de sportwijzer lezen? Klik dan op onderstaande pdf (brochure 2019).

Sport- en beweegwijzer 50+ (PDF, 10,6 MB)

Wilt u een papieren versie? Deze vindt u bij bibliotheken, stadsdeelkantoren, wijk- en dienstencentra of via de Sport-info-lijn.

Gepubliceerd: 11 januari 2019Laatste wijziging: 1 februari 2019