Nieuwsbericht

Storing systemen gemeente Den Haag

Gepubliceerd: 8 november 2021Laatste wijziging: 8 november 2021

In een datacenter van de gemeente in Stadskantoor Leyweg was zondag 7 november 2021 een stroomstoring. Een belangrijk deel van de gemeentelijke IT-systemen is toen uitgevallen. Hierdoor kon u de gemeentelijke website denhaag.nl, de parkeerapplicatie en telefonie (14070) niet bereiken.

De gemeente heeft bijna alle applicaties opnieuw gestart en de dienstverlening hersteld. De systemen voor de balies in het stadhuis en de stadsdeelkantoren waren op maandagochtend nog niet helemaal actief. Rond het middaguur was dit opgelost. 

Aan de balies zijn inwoners zo goed mogelijk geholpen. Of ze konden een nieuwe afspraak maken. Heeft u pas een aanvraag gedaan? Al uw gegevens zijn bewaard gebleven.

Oorzaak

De storing ontstond zondagochtend rond 11.00 uur tijdens gewoon onderhoud. Omdat ook het schakelmechanisme naar het noodaggregaat werd geraakt, werkte de noodvoorziening niet. Aan het eind van de middag had de gemeente de stroomstoring hersteld. En heeft ze de systemen in delen opgestart. De gemeente laat onafhankelijk onderzoek doen naar de precieze oorzaak.