Persbericht

Campagnebus, influencers en TikTok ingezet tegen lerarentekort Den Haag

Gepubliceerd: 10 maart 2021Laatste wijziging: 10 maart 2021

Vanaf nu rijdt er een campagnebus een jaar lang door Den Haag en de regio om meer mensen enthousiast te maken voor het vak van leraar op Haagse scholen. De bus, met daarop vier leraren die zich als influencer hebben verbonden aan de campagne, werd vandaag gepresenteerd op het Loosduinse Hoofdplein.

De vier leraren, van wie er twee zijn genomineerd als leraar van het jaar 2021, zijn actief op het platform wordleraarindenhaag.nl en diverse social media, zoals Instagram en TikTok. TikTok is een populair platform onder jongeren, precies de doelgroep van de campagne. De filmpjes van de leraren op TikTok worden soms meer dan 100.000 keer bekeken. Bij een recent live-event waren er meer dan 5.600 kijkers.

“Het lerarentekort in Den Haag is met gemiddeld 11 procent en in bepaalde wijken met uitschieters naar wel twintig procent erg hoog. Alle aandacht die we voor het vak van leraar kunnen krijgen, is belangrijk. Deze campagne draagt daar zeker aan bij,” legt de Haagse wethouder Onderwijs Hilbert Bredemeijer uit. “We zijn heel trots op de leraren die zich hebben verbonden aan deze campagne. Het zijn echte ambassadeurs van misschien wel het mooiste vak dat er bestaat!”
Wethouder Bredemeijer (Onderwijs):
Wethouder Bredemeijer (Onderwijs): "Het lerarentekort in Den Haag is met gemiddeld 11 procent en in bepaalde wijken met uitschieters naar wel twintig procent erg hoog. Alle aandacht die we voor het vak van leraar kunnen krijgen, is belangrijk." Foto: Martijn Beekman.