Veilig draadloos internet (wifi) in Den Haag

Als u een openbaar gebouw van de gemeente bezoekt, kunt u gebruikmaken van publicroam. Dat is gratis wifi voor iedereen. Via publicroam zijn uw gegevens beveiligd en beschermd tegen internetcriminelen.

Er is ook gratis wifi voor studenten (eduroam) en wifi voor ambtenaren (govroam).

Locaties publicroam

Op deze locaties van gemeente Den Haag heeft u toegang tot publicroam:

• stadsdeelkantoren
  • stadsboerderijen
  • bibliotheken
  • Centra voor Jeugd en Gezin
  • sporthallen
  • zwembaden
  • Haagse Markt

Bekijk ook de Begin externe link: overige locaties die publicroam aanbieden(Externe link), einde externe link..

Aanmelden en verbinden

Stap 1

U meldt zich eerst aan met uw mobiele telefoon. Dat kan op 2 manieren:

1. download de publicroam app via App Store of Google Play
  2. sms de tekst ‘publicroam’ naar +31 970 10 260 261

Stap 2

U kunt op 2 manieren met publicroam verbinden.

Als u de publicroam-app gebruikt, dan verbindt uw telefoon of tablet automatisch met wifi.

Heeft u een iPhone, iPad, Macbook of Windows-laptop?

1. Ga naar wifi-instellingen en kies ‘publicroam’
  2. Vul gebruikersnaam en wachtwoord in (zie sms)
  3. Controleer en accepteer het certificaat
  4. Klik op verbinden

Heeft u een Android-telefoon of een Chromebook-laptop?

1. Ga naar wifi-instellingen en kies ‘publicroam’
  2. Vul in:
    • EAP-methode: PEAP
    • verificatie fase 2: MSCHAPv2
    • CA-certificaat: niet valideren / niet gespecificeerd
    • standaard identiteit: gebruikersnaam (zie sms)
    • anonieme identiteit: leeg laten
    • wachtwoord: wachtwoord (zie sms)
  3. Klik op verbinden

Hulp

Heeft u hulp nodig? Bekijk op de website van publicroam de Begin externe link: hulppagina(Externe link), einde externe link. of lees de Begin externe link: meest gestelde vragen (FAQ)(Externe link), einde externe link.. U kunt ook mailen naar Begin link: support@publicroam.nl, einde link. of bellen naar (030) 307 44 99.

Regels en privacy

Lees in de Begin externe link: gebruiksvoorwaarden(Externe link), einde externe link. wat de regels zijn als u publicroam gebruikt. In het Begin externe link: privacy statement(Externe link), einde externe link. van publicroam ziet u:

• welke gegevens van u worden verwerkt
  • wat er met uw gegevens gebeurt
  • hoe uw gegevens worden beschermd
  • wat uw rechten zijn

Wifi voor studenten (eduroam)

Studenten krijgen van hun school toegang tot het gratis en beveiligde netwerk eduroam. Bekijk alle Begin externe link: deelnemende locaties(Externe link), einde externe link..

Wifi voor ambtenaren (govroam)

Ambtenaren kunnen in overheidsgebouwen gebruikmaken van het gratis en beveiligde netwerk govroam. Het gaat om gebouwen van onder andere de gemeente, de rijksoverheid, de provincie Zuid-Holland en het waterschap. Dit maakt samenwerken en werken op afstand eenvoudiger. Begin externe link: Bekijk alle deelnemende locaties(Externe link), einde externe link..

In verschillende registers houdt de gemeente bij welke gegevens worden bijgehouden en op welke manier ze worden verzameld.