Den Haag - Publiekszaken

Publiekszaken

Publiekszaken is voor bewoners van Den Haag de eerste ingang voor contact met de gemeente. Bij Publiekszaken zijn de gemeentelijke onderdelen samengebracht die direct met publiek in contact staan.

Postadres en contact

Gemeente Den Haag
Publiekszaken
Postbus 12620
2500 DL Den Haag
Telefoon: 14 070
Vanuit het buitenland: +31 70 353 30 00

Publiekszaken is gehuisvest in het Stadskantoor aan de Leyweg 813, 2545 HA Den Haag. Publiekszaken is verder aanwezig op alle stadsdeelkantoren.

Bij Publiekszaken kunt u langskomen voor:

  • Producten en diensten van de gemeente ('individuele dienstverlening'). Bijvoorbeeld producten met persoonsgegevens, zoals paspoort en rijbewijs.
  • Voor onder meer boeken, cd's en dvd's bent u welkom bij de Bibliotheek Den Haag.
    Het Haags Gemeentearchief is uw ingang voor informatie en kennis over de geschiedenis van Den Haag en de regio.
  • Stadsdelen en wijken ('collectieve dienstverlening'). Publiekszaken voert haar taken graag dichtbij de burger uit, dus in de stadsdelen en wijken.
  • Belastingzaken ('opgelegde dienstverlening'), die gemeentelijke belastingen afhandelt.

Ook heeft Publiekszaken een landelijke taak voor Nederlanders in het buitenland, bijvoorbeeld de registratie van stemmen tijdens verkiezingen.

Dienstverlening en communicatie

Publiekszaken is verantwoordelijk voor de dienstverlening aan inwoners via 3 kanalen:

Gepubliceerd: 11 april 2017Laatste wijziging: 12 juli 2017