Huisstijl bij campagnes

De huisstijl van Den Haag geldt voor alle onderdelen van de gemeente en voor alle communicatiemiddelen (Publicaties, Online en Ruimtelijk). De gemeente presenteert zich altijd als 1 organisatie. Het maken en/of plaatsen van project- of campagnelogo’s is niet toegestaan.

Hoe geef ik een project een eigen gezicht, binnen de huisstijl?

Maak gebruik van:

  • projectfotografie of -illustraties
  • een vaste kleur(combinatie) uit het kleurenpalet
  • vaste keuze en toepassing van Haagse facetten
  • typografische herkenbare stijl met gebruik van de lettertypen
  • herkenbare layout.

Voorbeeld

Voorbeeld van project met een eigen gezicht: Gebruik van herkenbare kleur en illustraties.
Voorbeeld van project met een eigen gezicht: Gebruik van herkenbare kleur en illustraties.
Voorbeeld van project met een eigen gezicht: Gebruik van herkenbare kleur en illustraties.

Gebruik slogans en pay-offs

Een campagne gericht op een specifieke doelgroep mag een pay-off gebruiken, die gericht is op het activeren van die doelgroep (bijvoorbeeld 'Doing Business in The Hague first class').

Een algemene slogan of pay-off over de stad mag nooit worden gebruikt bij gemeentelijke communicatie, ook niet door afzonderlijke gemeentelijke diensten. Slogans zoals 'Den Haag maakt het' en 'This is The Hague' zijn te generiek en kunnen daardoor gezien worden als algemene slogan van de stad. Dergelijke slogans horen bij citymarketing-activiteiten en niet bij de uitvoering van publieke taken door gemeentelijke diensten.

Meer voorbeelden van huisstijl bij campagnes

Voorbeeld huisstijl bij campagnes
Voorbeeld huisstijl bij campagnes
Voorbeeld huisstijl bij campagnes
Voorbeeld huisstijl bij campagnes
Voorbeeld huisstijl bij campagnes
Voorbeelden huisstijl bij campagnes
Voorbeelden huisstijl bij campagnes

Gepubliceerd: 16 juli 2018Laatste wijziging: 27 september 2018