Uw zoekopdracht
Product

Waarmerken kopie of afschrift

Gepubliceerd: 
06 december 2016
Laatste wijziging: 
16 juni 2017

Voor sommige transacties heeft u gewaarmerkte documenten nodig. U kunt hiervoor terecht bij de gemeente. De gemeente geeft met een stempel en een handtekening aan dat een kopie van een document er precies zo uitziet als het origineel.

Maak een afspraak

Maak direct een afspraak voor het laten waarmerken van uw document. Deze afspraak is aan de balie van Publiekszaken op een van de stadsdeelkantoren.

U kunt u de volgende documenten door de gemeente laten waarmerken:

  • een Nederlands reisdocument
  • een Nederlands rijbewijs
  • een contract
  • een verklaring

Nodig bij de aanvraag

  • het originele document.

Voorwaarden

Kopieën van diploma’s en getuigschriften worden niet gewaarmerkt door de gemeente. Hiervoor kunt u terecht bij de onderwijsinstelling waar u het diploma of getuigschrift heeft behaald. Ook documenten met een kerkelijke inslag worden niet gewaarmerkt door de gemeente.

Kosten

Per pagina: A4 formaat of groter € 13,85

U kunt op de stadsdeelkantoren alleen pinnen. Op stadsdeelkantoor Centrum kunt u pinnen en contant betalen.

Tarieven gelden in 2017.

Hoe lang duurt het?

Het waarmerken gebeurt direct aan de balie.

Gepubliceerd: 
06 december 2016
Laatste wijziging: 
16 juni 2017