Opnieuw inschrijven in de BRP (u heeft al een BSN)

Verhuist u vanuit het buitenland terug naar Den Haag? Of bent u uitgeschreven en wilt u opnieuw ingeschreven worden? Als u langer dan 4 maanden in Den Haag komt wonen moet u zich opnieuw laten inschrijven in de BRP. Dit bent u wettelijk verplicht.

Is deze situatie niet op u van toepassing, kijk dan op Begin link: Verhuizen vanuit het buitenland, einde link. .

Wilt u met terugwerkende kracht ingeschreven worden?

U heeft dan:

  • een afspraak gemaakt voor een 1e vestiging of hervestiging
  • de afspraak gemaakt nadat u in Nederland bent komen wonen
  • een kopie bij u van de afspraakbevestiging (u krijgt deze per e-mail. Print deze of laat deze zien op uw telefoon, tablet of laptop. Let op! Hierop moet duidelijk te zien zijn wanneer u de afspraak heeft ingepland)

Iedereen die al een burgerservicenummer (BSN) heeft, vanuit het buitenland naar Nederland komt en langer dan 4 maanden in Den Haag gaat wonen. Dit geldt ook voor Nederlanders uit Caribisch Nederland (de landen Aruba, Curaçao en Sint-Maarten en de gemeenten Bonaire, Saba en Sint-Eustatius).

  • Een Begin link: geldig identiteitsbewijs, einde link. . Dit mag geen rijbewijs zijn.
    De medewerkers van de balie kijken of u zich eventueel ook kunt inschrijven met een verlopen Nederlands paspoort.
  • Een Begin link: bewijs van bewoning, einde link. .
  • Een bewijs van uitschrijving als u uit Aruba, Curaçao, Sint-Maarten, Bonaire, Saba of Sint-Eustatius komt. Dit bewijs krijgt u mee als u uw vertrek doorgeeft aan de Dienst Burgerlijke Stand en Bevolkingsadministratie.
  • Iedereen moet persoonlijk naar de afspraak komen. Dit geldt voor alle gezinsleden, dus ook voor baby’s, jonge kinderen en ouderen.
Heeft u geen EU-nationaliteit? Neem dan ook 1 van de volgende stukken mee:
  • een geldig Nederlands verblijfsdocument
  • een verblijfsaantekening van de IND in het paspoort
  • een stickermachtiging voorlopig verblijf (MVV) van na 1 juni 2013
  • de beslissingsbrief van de IND (toelating en verblijf, TEV)

Zijn uw geboorteakte(n), huwelijksakte, echtscheidingspapieren, adoptieakte(n) of andere belangrijke documenten (nog) niet in de BRP verwerkt? Neem deze mee naar uw afspraak.

U kunt 1 afspraak per persoon maken.

Wilt een afspraak voor u en uw gezin? Maak een afspraak via telefoonnummer 14070. Vanuit het buitenland maakt u een afspraak via telefoonnummer +31 70 353 30 00.

U gaat met de documenten naar de balie van Publiekszaken van het Begin link: Stadsdeelkantoor Segbroek, einde link. .

Zorg dat u op tijd bent voor uw afspraak. Komt u te laat? Dan is er misschien te weinig tijd om u te helpen.

De inschrijving is gratis.

Meestal kan de gemeente uw inschrijving binnen 4 weken verwerken. U krijgt een bevestiging van uw inschrijving met een overzicht van uw geregistreerde gegevens.

Contact

Hoe kunnen we helpen?

Chat

Telefoon

14070