Uw zoekopdracht
Beleid

Opnamerapport brandveiligheid in de horeca

Gepubliceerd: 
31 augustus 2009
Laatste wijziging: 
25 mei 2011

Als horeca-ondernemer bent u verantwoordelijk voor een brandveilige ontvangst van uw personeel en gasten. Gebruik daarom de checklist uit de opnamerapporten om uw pand te controleren.

Als horeca-ondernemer bent u verantwoordelijk voor een brandveilige ontvangst van uw personeel en gasten. Gebruik daarom de checklist uit de opnamerapporten om uw pand te controleren.

De gemeente Den Haag wil de brandveiligheid in de horeca vergroten. Daarom zijn speciale opnamerapporten ontwikkeld. Hiermee kunnen horecagelegenheden zelf controleren of zij voldoen aan de brandveiligheidsvoorschriften.

Wekelijkse en jaarlijkse controle

Er zijn twee opnamerapporten. Een uitgebreid rapport voor de jaarlijkse controle en een korte versie voor een wekelijkse check van de brandveiligheid. U kunt deze rapporten bekijken bij opnamerapport wekelijkse controle en opnamerapport jaarlijkse controle.

Invullen van de rapporten

De rapporten moeten worden ingevuld door de eigenaar of iemand die door de eigenaar van het pand is gemachtigd om deze controles uit te voeren. Dit is meestal het hoofd bedrijfshulpverlening, het hoofd facilitaire dienst of de bedrijfsleider.

Opsturen van de rapporten

U kunt de rapporten per post naar de brandweer sturen. De brandweer beoordeelt de rapporten. Ze neemt contact met u op als dit gewenst is of als uit de rapporten blijkt dat er een nader onderzoek bij u nodig is. Het rapport wordt bewaard bij uw dossier in het archief van de brandweer.

U kunt de opnamerapporten sturen naar:

Brandweer Den Haag

T.a.v. Secretariaat bureau Vergunningen & Handhaving
Postbus 52155
2505 CD Den Haag

Zie ook

Gepubliceerd: 
31 augustus 2009
Laatste wijziging: 
25 mei 2011

U verlaat DenHaag.nl. Wilt u doorgaan?